Obezřetnost a rozvaha
Vážení čtenáři,
se zárukami je to někdy těžké. Pamatuju si, jak jsem si jednou v čase předunijním, tedy za povinně jen šestiměsíční garance, koupil hodně drahé boty německé provenience. První tři měsíce jsem je raději ani neobul, aby jim zimní plískanice náhodu neublížily, a pak jsem si v nich hrdě vykračoval jarem. Také tři měsíce. 3 + 3 = 6. Pamatuju si to jako dnes, že mě cestou domů zastihl déšť a já měl najednou pocit, jako bych byl vyslýchán inspektorem Trachtou. Teklo mi totiž do bot. Doma se ukázalo, že nešlo jen o pocit. Obě podrážky praskly, boty byly na odpis. Pochopitelné zklamání se znásobilo ve chvíli, kdy žena v příslušném šuplíku dohledala prodejní paragon a s výrazem, který jasně signalizoval její přesvědčení, že si za to můžu já sám, mi zvěstovala: „Záruka ti propadla předevčírem.“ No, vyvztekal jsem se a život šel dál. Jen jsem se poučil a botám této značky, byť se mi v regálech stále líbí, už jsem nikdy nedal důvěru.
Dneska by už bylo hej, když je ze zákona dvouletá záruka na většinu spotřebního zboží. A ze všech stran do vás výrobci a prodejci z marketingových hlavní pálí krásná slova o ještě delší záruce, kterou poskytují zdarma, nebo za drobný, opravdu droboučký obnos. Klidně až na sedm let, jak známe ze světa aut. Máte hezkým slůvkům věřit, nebo raději zbystřit pozornost? Inu, nic na světě není zadarmo. Jak poznáte z hlavního tématu tohoto čísla Světa motorů, obezřetnost a rozvaha jsou vždy namístě.
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor