Reklama, nebo antireklama?
Vážení čtenáři,
týden bez nového Světa motorů je za vámi i za námi. Doufám, že jste si nášup volných svátečních dní dostatečně užili, a pokud pokračujete v prázdninovém nicnedělání, pořádně si to užijte. Nejlépe někde u vody se Světem motorů v ruce!
Stejně jako svátky je za námi i fotbalové EURO. Píšu tento úvodník v pátek a netuším tedy, zda se z titulu radují Francouzi, nebo božský Cristiano, nejlepší fotbalista na světě. Ale o to mi teď ani tolik nejde. Sepětí automobilů s fotbalem je těsnější, než by si mnozí chtěli připouštět. Kdo má rád auta, většinou se zajímá i o fotbal. A proto jsou automobilky velkými donátory nejpopulárnější hry na světě. Neuvěřitelných dvacet let trvala spolupráce Fordu s Ligou mistrů. Před dvěma roky pomyslnou štafetu převzal Nissan. Promyšlenou strategií a skvělým využíváním předních evropských hráčů jako ambasadorů značky se mimořádně zviditelnil a mezi automobilkami poskočil do mnohem významnější skupiny než dříve.
I EURO mělo své sponzory na čtyřech kolech. Korejská dvojčata Hyundai/Kia podporují evropský fotbal již dlouho. Jen jsem si nebyl jist, zda poslední mistrovství Evropy uchopila za správný konec. Mám na mysli globální televizní reklamní spot, který provázel všechny přenosy. Připomenu vám. Mladá matka s dítětem usedá do vozu Hyundai a jede na zápas ME. Ve verzi Kie řídí vůz starý pán. Dopravní zácpa, potíže, pozdní příjezd. Hráči jsou na ploše, chystá se výkop, ale hvězdný Ronaldo čeká, až naši hrdinové-opozdilci konečně dorazí na místo, a teprve pak odstartuje zápas. No, sdělovat světu celý měsíc, že ve vozech Hyundai/Kia nikam nedojedete včas, mi nepřijde jako vydařená reklama. Vám snad ano?
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor