Zlaté časy pro rodinné stříbro
Vážení čtenáři,
léto & auta, tohle spojení mi přišpendlil život od tří let. Přes polovinu prázdnin jsem rok co rok trávil u obou dědečků v malebné vísce Radlice nedaleko Dačic. Hotový ráj československého automobilismu!
Jak přišel do naší rozvětvené rodiny nový vůz, starý nastoupil druhý život. A tak jsme si na dvorku statku č. p. 8 hráli jako děti v nádherné azurově modré kastli Škody Popular, v níž dělali první řidičské kroky moji rodiče. Když bylo třeba změnit prostředí, přesedlali jsme za humna do dědečkovy Škody Spartak, z níž vzal strejda jen podvozek, aby na něm vystavěl výborný pick-up, jemuž nikdo neřekl jinak než Šiškostroj – to podle jeho první jízdy pro topivo do lesa. Nám zůstalo na hraní dokonalé „auto“. Okénka bez jediného škrábance a originální všechny detaily od stěračů přes zástěrky po znáček na šaltpáce. Náš spartak díky natažené prodlužce z kolníku dokonce svítil do noci.
Dodnes podobné, i když mladší a na první pohled méně zajímavé kousky na českých vesnicích garážují. Což ale neuniklo vychytralcům, které je od nevědomých seniorů skupují, aby je obratem prodali za několikanásobné ceny.
Rozhodli jsme se s tím bojovat. Na straně 13 najdete námi doporučené ceny škodovek, pod něž embéčka a další rozhodně neprodávejte! Naopak, zkuste nakupovat! Jak a co? To napoví hlavní téma tohoto čísla zvané „Auto jako investice“, které Lukáš Prejzek připravoval opravdu dlouho – a s láskou. Nárůst cen klidně i o 267 % u aut jako Fiat Uno možná šokuje.
O to pečlivěji bychom se měli podívat, co v garážích našich stodol, chalup a zahrad občas stojí. Zdá se, že pro rodinné stříbro nastaly zlaté časy!
Příjemné, nejen nostalgické čtení
David Šprincl, zástupce šéfredaktora