Ťuky ťok! Takhle se vede rozkopané ministerstvo | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Ťuky ťok! Takhle se vede rozkopané ministerstvo

Vážení čtenáři!

Jak říct a nevyzradit? Tímto článkem otevíráme na následující straně nový Svět motorů. Hlavní roli v něm hraje ministerstvo dopravy, které nepřekvapilo: o dalším osudu registru vozidel bude dál jednat se společností ICZ. Zakázka za 115 milionů bez soutěže? V Česku klasika. Podle podobného scénáře sledujeme roky kasovní trhák „Kapsch & mýto“ za miliardy.

Není nad to, když pro bestseller získáte pořádného režiséra. Producentům-premiérům to s režisérskou stoličkou oštítkovanou „ministr dopravy“ poslední roky moc nešlo: Bendl na ní vydržel 3 měsíce. Slamečka 14. Bárta 9. Šmerda 2. Dobeš 17. Stanjura 7. Žák 6. Prachař 9. Takhle nestřídají trenéry ani fotbalové kluby.

Když měl Prachaře v křesle ministra nahradit generální ředitel stavební firmy Skanska Dan Ťok, Andrej Babiš utrousil: „Pan premiér je překvapen.“ Nakonec Ťok délkou působení v čele věčně rozkopaného resortu vyrovnává Aleše Řebíčka. Ten na konci minulého desetiletí přešel do čela ministerstva – jaká náhoda? – z vedení dopravní firmy Viamont. Úřadoval 28 měsíců. Ťok jich kroutí 27. Všichni političtí ministři z druhého odstavce mohou závidět.

Ťok je borec. Nezáleží moc na tom, co říká, ale jak to říká. Třeba mýto. Loni koncem zimy chtěl zůstat u stávajícího systému, na jaře mluvil o neutrální soutěži, na konci léta vyhrála „dočasná doba jeden furt“ mýtných bran. Otázka veřejné soutěže provozu registru vozidel kauzu mýto jen kopíruje.

Dana Ťoka si budu navždy pamatovat díky větě z jeho začátků ve funkci: „Jsem první ministr, který zveřejnil, že existuje dodatek s Kapschem zaručující mu exkluzivitu při výstavbě mýtných bran i po roce 2016.“ Hmm… První v roce 2014? Svět motorů o existenci tohoto dodatku psal v roce 2008.

Dan Ťok brzy překoná 28 měsíců Aleše Řebíčka díky bravurně zvládnutému PR a nejspíš tím budoucím premiérům jasně ukáže, že není nad to, když se šéfem prokletého ministerstva stane šéf stavební firmy. Že je Ťok odborníkem na stavebnictví, o tom není sporu. O to zvědavější jsem, co řekne hlavnímu tématu tohoto čísla o průšvizích českých dálnic (a zapomínání na ně). Jako jeden z mála je zná nějaký ten rok z obou stran: státního molochu i soukromého stavebního pelotonu. Čí je to výhra?

Hezké čtení přeje

David Šprincl, zástupce šéfredaktora

Objednávka starších čísel

Archiv čísel najdete zde
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851