Hit dne: elektřina a SUV
Vážení čtenáři,
každá éra má své módní trendy a ty se nevyhýbají ani světu automobilů. Toto vydání Světa motorů jde opravdu s duchem doby. Posuďte sami. Nechyběli jsme mezi novinářskou elitou, která měla možnost se jako první projet zbrusu novou Škodou Karoq. Vozem SUV, větším než bývalá Škoda Yeti a o pár desítek centimetrů kratším než nedávná SUV novinka Škoda Kodiaq. Ano, i Škoda se vydala cestou tak populárních vozů SUV. Ostatně má co dohánět. Na startu módní vlny totiž zaspala. Útok aerodynamicky nevýhodných, ale aureolou vyšší bezpečnosti ověnčených terénních aut určených jen pro kvalitní silnice, doposud vedli jiní.
O pár stránek dál najdete další postřehy z nedávného šanghajského autosalonu. Ten letos plně patřil elektrickým vozům, což je paradoxně také důsledek vzrůstající obliby automobilů SUV. Jejich vysoké karoserie s olbřímí přídí nejsou z hlediska škodlivých emisí nějakým zeleným karnevalem. A protože vyšší emise u aut SUV se musí vyvážit jinými mnohem ekologičtějšími vozy, svět vsadil na elektromobily. Hlavně s dalším zpřísněním emisních norem od roku 2020 se dá čekat naprosté elektrické šílenství. Tou dobou by se u nás už měla prodávat horká novinka automobilky Opel Ampera-e. Byli jsme mezi prvními, kdo se s ní podrobně seznámil.
Při té celosvětové posedlosti automobily na elektřinu však trváme na tom, že pokud budou mít elektromobily stále tak malé dojezdy, a hlavně budou tak drahé jako doposud, o žádném pokroku a světlé budoucnosti se nedá mluvit.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor