Pár malých čísel na prahu léta
Vážení čtenáři!
Díky za další nášup děkovaček za naši nedávnou přílohu Autem k moři. Těší nás, že si ji koupilo na 45 000 z vás. To je v dnešní době až neuvěřitelné číslo. A ekonomická stránka je i pro nás docela důležitá věc. Na duši nás však možná ještě víc hřeje, jak voláte a píšete, že se vám s touto přílohou cestuje k Jadranu moc dobře.
Tu a tam mě zaráží, že na mou fotovýzvu dál a dál posíláte z autodovolené snímky, kde za všemi zády stojí tu fabia, rio, clio, ibiza. Samá malá auta, jimž v Česku nedávno zvonila hrana.
Zatímco před deseti lety u nás tvořily malé vozy 44 % prodejů, poslední dobou upadaly a upadaly. Předloni jsem našel ve statistikách jen 20 %, loni ani to ne. Letos jako by dopadl takzvaný segment B na bod zlomu a nyní začíná zvesela stoupat. Ostatně značky se snaží. Stačí se podívat na poslední Světy motorů. Číslo 22: test nové micry. Čtyřiadvacítka = zpráva o tom, že nejprodávanějším autem není po letech octavia, ale fabia. Dvacet pět a 1. test nového swiftu.
Aktuální, 26. vydání jde v tématu malých aut ještě dál. Malou fešnou Škodu Element na straně 12 berte jako předkrm. Představení šesté generace Volkswagenu Polo o list dál, na němž jsme jako guru českých autočasopisů nemohli chybět, už pak coby jasný vzkaz malých aut: „Jsme zpátky a chceme vás zase získat!“
Je zřejmé, že čtyřmetrové vozy to musejí zvládat vedle veselého designu a hravých barev hlavně cenou. A že to umějí, dokládá náš tip na pět nejzajímavějších nabídek prahu léta na stranách 36-37.
Sám jezdím poslední týdny jen prcky: po cliu a nové mikře se mě minulý týden snažila svést Mazda 2. Neměla to lehké, když hned na vedlejším místě garáže parkuje svůdná Kia Rio, novicka v naší rodině dlouhodobých testů. V redakci na rok střídá kompaktní octavii, ještě v dubnu prodejní královnu českých aut. Ta naše jezdila na plyn a o to zajímavější zkušenosti jsme díky tomu nabrali. Můžete si je přečíst na stranách 22-28.
Krásné letní jízdy v malých i velkých autech přeje
David Šprincl, zástupce šéfredaktora