Velká dotační socialisticko-kapitalistická revoluce
Vážení čtenáři,
když člověk sleduje, co se v poslední době děje kolem aut, symbolu pokroku posledního století, skoro mu až běhá mráz po zádech. Kdo si v letech minulých koupil dieselové auto v dobré víře, že nízkou spotřebou bude šetřit životní prostředí, stává se dnes téměř krvelačnou šelmou, která chce zplodinami ze svého výfuku zahubit kojící matky, děti, produktivní lidi i starce. A ti parchanti, co vsadili na benzin, nejsou podle většiny evropských politiků a úředníků o nic lepší. Některé země už vyhlásily rok 2040 za konec éry spalovacích motorů. A všichni hovoří jen o elektromobilech jako jediné variantě šťastné budoucnosti.
Ve Světě motorů jsme už mnohokrát dokazovali, že s elektřinou jako čistým zdrojem energie všechno není tak růžové – vlastně zelené –, jak nám ekologičtí aktivisté hlásají. Ano, nabít auto ze zásuvky je lákavé a efektní, ale někde se ta elektřina musí vyrobit, odněkud přivést. Rychlonabíjecí stojany, nezbytné na delších cestách, nejsou zadarmo.
Současný nezpochybnitelný boom elektromobilů je z největší míry dílem toho, že v Evropě žijeme v éře VDSKR = Velké dotační socialisticko-kapitalistické revoluce. Pořiď si elektromobil a budeš mít zadarmo parkování, nebudeš platit silniční daň, budeš moci ve velkých městech jezdit ve vyhrazeném pruhu pro autobusy…! A ještě ti stát na nákup elektrického miláčka přidá pořádný ranec peněz, které získal znevýhodňováním klasických motorů.
Právě o dotace jde ze všeho nejvíce. V současné době se už totiž prakticky nepodniká. Dnes je nejdůležitější získávání dotací. Každá přidělená dotace, tedy přerozdělení peněz od úspěšných k méně úspěšným, zmenšuje naši svobodu. A o to jde dnešním politikům ze všeho nejvíce. Ovládat nás! Bohužel se jim zatím daří dělat z nás velké dotační stádo, které jde poslušně na porážku. Martin Frei na stranách 6 až 9 shrnuje všechny klady a zápory současné elektrické horečky a přidává i rozumný návrh na řešení.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor