Hyundai zase přiložil pod kotel
Vážení čtenáři,
přiznávám, že patřím ke generaci, která je zvyklá koukat na televizi. Občas mladším sice konkuruju a dívám se na příspěvky na sociálních sítích, ale křeslo a velká obrazovka mě uspokojují více. Přesto jsem měl teď v létě dny, kdy jsem se vůbec neodhodlal bednu pustit. Nemohla za to katastrofální, přímo až urážlivá nabídka hlavních stanic, které jsou schopny recyklovat třicet let staré kabarety den za dnem. Stejně většinou koukám jen na sport. A tam to právě nešlo. Reklamní bloky byly totiž okupovány značkou Hyundai a reklamou na její novinku i30 kombi. Asijský výrobce se v ČR vrátil k agresivně konfrontačnímu tónu, který použil už před dvěma roky. Myslím, že ani vy jste nemohli přeslechnout a přehlédnout krátké reklamy o nejlepším českém kombíku všech dob, které se předháněly v narážkách na konkurenční Škodu a odkazovaly se malým písmem na výsledky průzkumu agentury Médea Research. Během jednoho bloku mi mužský hlas svá moudra sděloval klidně i šestkrát. Už jsem fakt nemohl. Najednou jsem zjistil, že se večer dá trávit i jinak než zíráním na obrazovku. Za to korejské automobilce opravdu děkuju.
Vrtalo mi však hlavou, o jaký průzkum vůbec šlo. Hyundai na moje otázky tradičně neodpověděl, mlčela i agentura Médea Research. Nakonec jsem se stejně dopátral, že šlo o údajné internetové dotazování pouhých 500 respondentů, kteří neměli možnost se s auty setkat a vyzkoušet je. Zařazeno bylo šest vozů, dva hyundaie a čtyři škodovky. Horká novinka Hyundai i30, která se vyrábí pár dní, vyhrála ve většině kategorií. No, myslet si o tom můžeme cokoli. Je třeba dodat, že agentura patří do skupiny Médea, která pro Hyundai zajišťuje i PR a mediální plánování.
Kostky Lego budou stále všichni brát coby dánské, byť se hodně stavebnic vyrábí v Kladně, i Citroën zůstane francouzský, byť se jeden jeho model rodí u Kolína. I kdyby se Hyundai rozkrájel, českým autem nikdy nebude. Tedy určitě ne, pokud bude využívat dosavadní metody (stížnostmi na jeho spoty se bude zabývat Rada pro reklamu). Na podobné násilné přesvědčování, že bílé je černé, nebo že Sovětský svaz je nejvyspělejší země na světě, jsme my, pamětníci předchozího režimu, hodně citliví. Je škoda, že česká pobočka korejské automobilky volí právě tento tón. Její auta jsou totiž opravdu kvalitní. Ale firma lidi od svých výrobků odhání. A to ji vedou Češi. Inu, znáte to. Poturčenec horší Turka.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor