Elektřina kam se podíváš
Vážení čtenáři,
hodně se toho již napsalo o tom, že autosalonům v klasické podobě zvoní hrana. Asi nejjasnějším důkazem pravdivosti těchto slov je právě probíhající největší německá přehlídka světa na čtyřech kolech ve Frankfurtu nad Mohanem. Ještě před šesti lety vyslal Svět motorů do německého velkoměsta osm redaktorů a fotografů. Letos velkou reportáž z obřího výstavního areálu v klidu zvládla redakční čtveřice. Vytrácí se totiž to hlavní – auta. Rozlehlé pavilony zůstaly, ale proti předchozímu autosalonu v roce 2015 nepřijelo vystavovat 13 značek. A nejde o ledajaká jména. Přehlídku ignorovaly např. Nissan, Peugeot, Fiat… Jejich místa zaujali výrobci komponentů nebo třeba módní firmy na sdílení automobilů.
Zatímco na jaře v Ženevě jsme byli upřímně překvapeni z toho, kolik nových aut pro normální život se objevilo, ve Frankfurtu je to smutné sčítání. Navíc je těžké brát mnohé novinky za opravdové novoty, neboť automobilky v poslední době dávají přednost indiciálnímu představení svých skvostů, aby nebyly zastiňovány auty jiných značek. Co ale v hesenské metropoli nechybělo, to byla elektřina v jakémkoli množství a podobě. Zběsilý společný útok ekoteroristů, bruselských úředníků a lobbistů cítících velké zisky přináší své ovoce. Přestože automobily celosvětově mohou jen za 0,2 % skleníkových plynů, staly se právě ony symbolem všeho zla. Proto jakákoli vize blízké automobilové budoucnosti je ve Frankfurtu doprovázena elektromotorem. A je marné poukazovat na to, že v dnešní době jsou elektrovozy bez dotací na nákup zcela nelogickým řešením problémů. Ale tento boj je již zjevně prohrán. Elektromobily nezastaví nic.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor