Tak nám to začalo
Vážení čtenáři,
tak nám to začalo! Jaro? Ne, to nemám na mysli. Opravy silnic a dálnic? Bingo! Máme za sebou Velikonoce, první větší svátky roku, a ty rozpoutaly další sezonu pekla na páteřní dálnici D1. Četl jsem nedávno někde rozhovor s jedním Japoncem, který u nás pracuje v oblasti automobilismu. Jako věc, která ho v Česku nejvíce udivuje, jmenoval právě skutečnost, že opravy silnic i dálnic u nás probíhají v době, kdy lidé nejvíce cestují. Ať si zvyká a nezavádí nám sem nějaké novoty! Naši odborníci a státní úředníci nejlépe vědí, jak na věc a kdy začít s uzavírkami.
Abychom nebyli úplně nespravedliví. V mrazu by se asi opravdu na silnicích dělat nemělo a za současný stav našich komunikací nemohou jen současní politici a úředníci, ale i ti, kteří před nimi dlouhá léta vše zanedbávali. I proto byla zprvu veřejnost k opravám docela pohodově naladěna. Prostě někdy se to konečně udělat musí. Když se ale zase všechno typicky česky rozplizlo, když se ze závazných termínů staly cáry papíru, když se na dálnici místo na slibovaných třech místech dělalo na sedmi najednou, začala lidem trpělivost docházet. A jinak tomu nebude nadále, neboť nikde není vidět ani ono pověstné optimistické světýlko na konci tunelu. Naopak. Dva bývalí ministři dopravy se shodli na tom, že současný udávaný termín skončení rekonstrukce D1 je nereálný. Do roku 2021 se to údajně tímto tempem nedá stihnout. No, snad rekonstrukce dálnice D1 nebude trvat stejně dlouho jako její výstavba. Úsek z Prahy do Brna se za předchozího režimu stavěl 13 let. Takže doufejte a na cestu po naší nejdůležitější silnici nikdy nevyjíždějte bez důkladného doplnění zásob potravin a tekutin ve voze. Kdo ví, jak dlouho pojedete.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor