Salámová metoda funguje
Vážení čtenáři,
náš stát je proslulý svojí neschopností vylepšit život těch, kteří ho platí. Zato je velmi zdatný v buzeracích všeho druhu, jimiž štědrým daňovým poplatníkům žití znepříjemňuje. Už před léty se zde při stavbě silnic začal používat pojem salámová metoda. Překvapivě nevychází z toho, že úředníci, projektanti i dělníci mají všechno na salámu, a proto jsme v kvalitě silnic na světě až na 73. místě, dokonce za Keňou, Rwandou a Albánií. Neschopnost připravit vše včas vede k tomu, že se velká dopravní tepna staví bez ladu a skladu, rozdělena na spoustu kousků podle toho, kde se zrovna zadaří. Jako když se krájí salám. A když to náhodou někdy vyjde, tak je trasa otevřena celá. Dálnice na Drážďany by mohla vyprávět.
Moudrý stát však ve své velkorysosti jde ještě dál a salámovou metodu povýšil nad zákony. Za vydatné pomoci kamarádů z Bruselu tímto způsobem, krůček po krůčku, osekává naše osobní svobody. Tu kvůli ochraně naší mysli, jindy zase v zájmu nedotknutelných menšin. Všudypřítomná, levičácky smýšlejícími rádoby intelektuály narýsovaná politická korektnost vytlačuje ze hry prostý selský rozum. Už dávno neplatí, že v demokracii rozhoduje většina. Pravidlem se stává, že rozhoduje menšina, která nejvíc řve. Kdo ví, jestli my muži ještě za pár let budeme moci čurat vestoje. Určitě tím někoho urážíme…
A stejnou salámovou metodu si osvojili i komunální politici, kteří postupně, ale vytrvale, oklešťují automobilovou dopravu. Města se pomalu stávají nedobytnými pevnostmi, v nichž se nedá plynule jet, není kde zaparkovat a všude jen číhají strážníci, aby plnili obecní kasy. V tomto čísle Světa motorů jsme se na problém podívali podrobně a přinášíme několik ukázek totální zvůle politiků a úředníků. Ale bez vaší aktivní pomoci v podzimních komunálních volbách se nápravy nedočkáme.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor