Není test jako test
Vážení čtenáři,
s motoristickými médii se v České republice doslova roztrhl pytel. A hlavně od té doby, co začala řádit tzv. nová média, tedy webové tituly. Troufnu si říci, že 95 procent těchto serverů nejsou nic jiného než jen maskované bezplatné půjčovny aut. Nemají žádné čtenáře, ale stejně se jim daří týden co týden z automobilek tahat auta s plnou nádrží. A o to jim jde. Jiné cíle nemají. Opravdová média se potom v takové džungli občas ztrácejí.
Svět motorů je nejstarší a daleko nejprodávanější titul na českém trhu. Asi i proto, že čtenáři vždy vědí, čeho se jim dostane. My nelžeme a nevydáváme jako většina konkurence dvacetiminutové projetí se s novinkou na prezentaci v zahraničí za test. Tyto první poznatky nazýváme buď „prvními dojmy“, jde-li o představení statické, a „jízdní dojmy“, jde-li o premiéru za volantem. Testem zveme až články, které vzniknou na základě minimálně týdenního jezdění. Jde-li o významnou novinku, pak volíme označení „velký test“ (čtyři strany a více), kde je samozřejmostí testování na uzavřené letištní ploše za pomoci profi měřicího zařízení.
Kromě toho se na našich stránkách setkáváte i s pojmem „dlouhodobý test“. Tady jde o roční testování, při němž většinou najezdíme 30 000 a více kilometrů a vůz tak poznáme mnohem lépe. V tomto čísle jsme pro vás připravili opravdové unikum. Volkswagen natolik důvěřuje svým výrobkům a měl pro naši práci takové pochopení, že nám umožnil skoro dva a půl roku testovat touran. Jak se nám s ním jezdilo a na co všechno jsme za tu dlouhou dobu přišli, najdete na stranách 6 až 11.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor