Když se velcí kluci přetahují o flákotu
Vážení čtenáři,
tak za sebou máme další velkou bitvu. Ministr dopravy Dan Ťok posunul ke konečnému řešení nekonečné výběrové řízení o tom, kdo od roku 2020 bude provozovat mýtný systém na našich silnicích. Vše se táhlo od roku 2015. Do sporu loni na podzim razantně vstoupil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Nejprve zakázal podepsat smlouvu s vítězem soutěže a poté zcela zrušil tendr kvůli porušení zákona. Teď ve čtvrtek najednou ÚOHS otočil o 180 stupňů a oznámil, že zákon porušen nebyl a výsledky výběrovky platí. A za pár hodin Dan Ťok podepsal smlouvu s konsorciem firem SkyToll a CzechToll. Pokud si myslíte, že hlavním kritériem ve všem bylo blaho občanů a spravedlivý, co nejlacinější výběr mýta, asi tu nežijete dost dlouho. Pochopitelně že se jen velcí kluci přetahovali o tučnou flákotu, vykrmenou z našich peněz. A to se dělá prostřednictvím politiků. Zatímco stávající poskytovatel Kapsch měl dlouhá léta zastánce v ČSSD, vítězné konsorcium spojené s Kellnerovou PPF zase spíš s vládnoucím ANO. A tak největší bitva, do níž se na dálku zapojil i pan prezident, proběhla na poli zkrocení ÚOHS. Ale tečka za celým příběhem to ještě není. Kapsch už jasně řekl, že napadne právně vše, co půjde. Vždyť jde o jedenáctimiliardovou smlouvu. A u českých soudů, stejně jako u našeho ÚOHS, je možné všechno. Zatím to ale vypadá, že místo nevkusných bran nás bude na silnicích metr za metrem sledovat satelit. Vítej, Velký bratře!
Kdybyste náhodou někdy měli pocit, že život je tu těžký, tak vězte, že Česko je 26. na světě v kvalitě života. Před námi je sice 25 lepších destinací, ale za námi jich zůstalo 120! Takže tak hrozné to zatím ještě není.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor