Méně hrůzy, než se čekalo
Vážení čtenáři,
celou třetinu tohoto čísla věnujeme právě probíhajícímu pařížskému autosalonu. Vzhledem k tomu, co se v posledních letech o automobilových přehlídkách tohoto typu říká, se může zdát, že jde o nemístný přepych. Vždyť autosalony ztrácejí díky moderním médiím na svém významu a rok od roku přitahují méně pozornosti. Ano, na tom opravdu něco je. V městě nad Seinou chybí hned 11 předních automobilek. Navzdory tomu je na co se dívat. Až jsme sami byli překvapeni. Jistě, nabídka je chudší než třeba před deseti lety, ale zase takový úhor to fakt není. Kromě přemíry tzv. vynucených novinek, tedy nejrůznějších variací na elektrické nebo hybridní téma, se objevily i opravdové vozy pro život. A když už ne přímo v sériové podobě, tak aspoň ve formě konceptů. To je příklad třeba české Škody, která pod Eiffelovkou vystavila studii Vision RS, předobraz nástupce rapidu, který přijede už na počátku příštího roku. To nejpodstatnější z výstaviště u Porte de Versailles najdete na stranách 6 až 22.
Zatímco Paříž žije auty, nedaleký Štrasburk ve stejných dnech patřil jejich vrahům. Evropský parlament totiž ve středu přijal návrh, že by exhalace automobilů měly být mezi roky 2021 a 2030 sníženy o neuvěřitelných 40 %. V přepočtu na palivo to znamená snížení spotřeby o více než dva litry. A to samo o sobě zcela odporuje fyzikálním zákonům. Úkol půjde splnit pouze cestou nenáviděných a jen vzdáleně ekologických elektromobilů. Pro zvedlo ruku 61 % přítomných. Většinou ze zemí, které auta nevyrábějí. Těm je totiž jedno, jaké to přinese katastrofální ekonomické důsledky ve státech, které jsou na výrobě aut závislé. Třeba u nás.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor