Aspoň něco pozitivního
Vážení čtenáři,
není toho moc, na co se motorista může těšit. O dost věcech víte sami a bojíte se oprávněně: například v obecních zastupitelstvech čím dál častěji získávají mandát od voličů různé rudozelené bojůvky slibující hlavně zklidnění dopravy. Město vnímají jako středověkou pevnost obehnanou hradbami, kde cizák nemá co dělat, ani když tam pracuje. V pražských Holešovicích, kde sídlí Svět motorů, teď koalice zelených a pirátů zúžila ze tří na dva pruhy klíčovou ulici Korunovační. Je to zkrátka systémové selhání zastupitelské demokracie, že ve městech volí zastupitelstvo jen menšina místních, ne ti, co tam jezdí za prací a živí všechny místní obchody i restaurace. Jiných věcí se však bojíte zbytečně. Třeba litrových tříválců, které dnes už nabízí sedm výrobců. Plošně nahrazují oblíbené zážehové šestnáctistovky a vlastně i diesely, které tlakům na čisté emise čelí technikou tak složitou a drahou, že se v lehčích vozech už nevyplatí. Nikdy žádný motoristický časopis nepřinesl tak rozsáhlé a komplexní testy aut, řekl bych opravdové analýzy, jaké najdete v našem čtvrtém letošním speciálu s podtitulem Technika. Na stáncích se objevuje právě nyní za tradičních 39 Kč. Litrové přeplňované tříválce jsme si pro toto unikátní srovnání s jasným pořadím od nejlepšího do nejhoršího vybrali právě proto, jak moc jim nevěříte. A přitom je skoro všichni budete mít! Ovšem jak naše měření prokázalo, většina z těchto základních motorizací má dnes parametry dvoulitru, tedy motoru pro horních deset tisíc. Ne vše se tedy ve světě motorismu pouze zhoršuje.
Nenechte si vzít radost z aut
To vám přeje
Martin Vaculík, zástupce šéfredaktora