O zimních bivacích a konci úhoru
Vážení čtenáři,
pokud patříte k těm, kteří si pondělí bez Světa motorů prostě nedokážou představit (děkujeme vám za to) a koupili jste si nás proto už na silvestra, budete asi občas zmateni z toho, co znamenají významy loni, letos, nadcházející rok, minulý rok… Prostě když se letopočet mění během týdne, je to pro týdeník trochu problém. Ale do roku 2018 spadá v tomto týdnu jen jeden den, a proto je vše bráno z pohledu letopočtu 2019. Ostatně odpovídá tomu i hlavní téma, které je tradičně věnováno tomu, co čeká v novém roce české řidiče. Jako vždy toho bude dost a dost. Ostatně podívejte se sami, abych nebyl pořád považován za nositele špatných zpráv. Počítám, že velkou pozornost přitáhne dvoustrana o silničních, a hlavně dálničních stavbách. Nová forma zimních bivaků, kterou českým řidičům na D1 připravily Ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic, měla ohlas nejen doma, ale i ve světě. Po stránce dopravní infrastruktury nás posunula daleko za rozvojové země. Ostuda to je tak veliká, že se o ní dokonce vzrušeně debatovalo i na půdě parlamentu. Jako vždy to ale nakonec sklouzlo do roviny, kdo za to může a kdo ne. Na to hlavní, jak už konečně udělat ve stavbě silnic a dálnic pořádek a dosáhnout aspoň malinkého pokroku, námi vybraným zákonodárcům síly nezbyly. Milovníci aut jistě s úlevou zaregistrují, že po velkém novinkovém úhoru 2018, zaviněném hlavně nesmyslnými ekologickými požadavky bruselských úředníků, by měl rok 2019 přinést opět pár nových aut pro život. Na co se můžete těšit, najdete na stranách 14 až 19.
Vše nejlepší v roce 2019 a příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor