Úniky signalizují, že se Ženeva blíží
Vážení čtenáři,
tak už se nám to blíží. O nadcházejícím jaru mnohem více než bledule vykvetlé na okraji lesa hovoří e-mailové stránky motoristických novinářů. S obdivuhodnou přesností se totiž zhruba dva týdny před začátkem březnového ženevského autosalonu začnou plnit uniklými tzv. špionážními snímky novinek, které budou ve Švýcarsku k vidění. A kde chybí snímky celého vozu, tam aspoň automobilka posílá den po dni jednotlivé fragmenty nového auta. Tu blinkr, tamhle sedačku, jinde zase koncové světlo. Vše vedeno snahou, proboha, jen ať se v té Ženevě neztratíme a jsme hodně vidět a je o nás co nejvíc slyšet. Je to taková každoroční hra, na kterou novináři automobilkám dříve skákali. Nyní už vše berou pragmaticky. Aspoň je o čem psát. Ale takové to vzrušení, které jsme prožívali ještě před zhruba 15 lety, kdy se opravdu řada aut objevila až v průběhu prvního novinářského dne na autosalonu, to už se asi nikdy nevrátí. A je to škoda, neboť to ubírá na atraktivitě podniků samotných. Seznam automobilek, které budou v Ženevě na autosalonu letos chybět, se opět prodloužil. Přesto toho na výstavě, začínající pro novináře 5. března a pro veřejnost a dva dny později, bude k vidění ještě pořád dost. I proto Svět motorů vypraví do Palexpa početný štáb a výsledky jeho práce najdete v čísle 11. Do té doby můžete třeba dumat nad hlavním tématem tohoto vydání. Zjistíte totiž, že přehnaná a křečovitá evropská honba za co nejnižšími exhalacemi nových aut vede k tomu, že i z tak banální záležitosti, jakou je dodatečné namontování tažného zařízení, se stává drama s nejasným koncem.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor