Evropská komise zahrnuje řidiče blahem
Vážení čtenáři,
člověk aby se skoro bál otevřít noviny nebo se podívat na televizní zpravodajství. Pravidelná otázka by mohla znít, co ti kluci a holky v Bruselu, co si lebedí za naše peníze v teplých křeslech, zase vymysleli za ptákovinu. Jistě, někdy se i od nich dočkáme věcí rozumných. Ale ve srovnání s těmi, které mají zřejmě jediný cíl, co nejvíc nám znepříjemnit život, jich moc není. Z hlediska aut vede mezi negativními příklady nařízená cesta k elektromobilitě. Příští rok co do počtu zaváděných modelů na proud bude opravdu přelomový a konečně se začínají ozývat i rozpačité hlasy, upozorňující na to, že tzv. čistá mobilita určitě nebude zadarmo. Už i v šprťounském Německu začínají pomalu připravovat lidi na to, že aby mohly automobilky prodávat elektromobily za trochu konkurenční ceny, musí se zvednout ceny aut se spalovacími motory. A ne o desítky tisíc korun, ale možná o stovky. Ale Evropská komise stále nemá dost. Teď přišla s myšlenkou na povinné zavedení automatického omezovače rychlosti, který by se řídil podle dopravních značek a neumožnil jet automobilu rychleji. Pro laika skvělá věc, pro toho, kdo někdy řídil auto a ví, jak je důležité mít z hlediska bezpečnosti výkonovou rezervu, jde o pakárnu na entou. Platit má od roku 2022. A k tomu komise přidala i alkoholový zámek, který vás bude fízlovat, a když ucítí, že s vámi není něco za volantem v pořádku, zastaví auto a udá vás. Ostatně některé automobilky, třeba Volvo, nečekají na Evropskou komisi a přicházejí s vlastními sebemrskačskými opatřeními už teď. Přečíst si o tom můžete na straně 17.
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor