Ministr končí, karavana táhne dál
Vážení čtenáři,
nejdéle sloužící ministr dopravy v historii samostatné České republiky Dan Ťok složil funkci a končí. Do historie vejde nejen délkou svého mandátu, ale hlavně neschopností. A třeba rychlostí výstavby dálnic, která měla hodnotu 3,5 milimetru za den. Ne že by se tolik lišil od svých předchůdců. Jen na něho bylo víc vidět. Jako „odborník“ a nestraník, nominovaný hnutím ANO, měl složitější pozici, neb nebyl politicky dostatečně kryt a chráněn. A že to ve vlastním hnutí s ambiciózním Jaroslavem Faltýnkem za zády neměl jednoduché, je jasné každému. Rvačka o prachy z mýtného musela být asi obrovská. Viz vyšetřování korupce na Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Faltýnek bojující za Kapsch tam byl velmi aktivní a jeho obhajoba před poslanci, že na schůzkách s šéfem ÚOHS Rafajem v roce 2017 bojoval za úsporu státu v roce 2016, zřejmě bude zapsána do Knihy největších politických drzostí zlatým písmem. Nástupce Ťoka už je znám. Právník a úředník Vladimír Kremlík by měl být politicky zběhlejší než jeho předchůdce. Z peněz daňových poplatníků je však placen příliš dlouho na to, aby se na něj vbrzku nic nevyvalilo. Ale nesuďme předem. Nečekejme však od změny v ministerském křesle žádné zázraky. To by se muselo personálně vyčistit Ministerstvo dopravy. Těžko najít zkostnatělejší a línější úřad v republice – ne nadarmo sídlí ve stejné budově jako symbol neschopnosti jménem České dráhy. Z vlastní praxe víme, že cokoli po úřednících chceme, je pro ně těžké, nebo přímo nemožné. Představa, že Kremlík vše rozhýbe a že se třeba třicet let od Listopadu konečně dočkáme dálničního spojení s Rakouskem, je zcela nereálná. Na to se na ministerstvu točí příliš peněz a je kolem nich neskutečně mnoho uždibávačů.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor