Cesta do dálničního ráje začíná čistkou
Vážení čtenáři,
nový ministr dopravy Vladimír Kremlík si po svém jmenování jen dva dny upravoval křeslo po Danu Ťokovi, a hned vyrazil šéfa Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jana Kroupu. Řekněme to rovnou, po panu Kroupovi se nám stýskat nebude. Jistě není náhodou, že dokonce třikrát získal cenu Zlomený volant, kterou Svět motorů každoročně uděluje těm, kdo nejvíce škodí českému motorismu. ŘSD je zkorumpovaná neschopná instituce a pokusit se ji rozhýbat může být dobrý krok. Vzhledem k tomu, že mnoho výtek, ne těch nejpodstatnějších, směřovalo k faktu, že ŘSD nedostatečně informuje o své práci i o situaci na silnicích, doporučujeme novému koštěti jménem Pavol Kováčik pokračovat s čistkou v odboru vnější komunikace ŘSD. I s ním máme neblahé zkušenosti. Jistě, na hodnocení ministerské práce v tak sledované a složité oblasti, jakou je doprava, není možné spěchat. Dálnice se za den nevybuduje. Rozhodně však budeme sledovat, zda pan Kremlík k umění čistek přidá i něco navíc. Pouhé odstranění těch nejkřiklavějších žab na prameni totiž další kilometry nových dálnic nepostaví. Pokud jste si při pohledu na titulní stranu tohoto čísla pomysleli, že jsme se už úplně zbláznili, když píšeme o padesát let starých autech jako o novinkách, jste na omylu. Skutečnost, že nejmodernější modely stěží procházejí homologačními testy a vedle nich se dá na značky přihlásit vůz, který nesplňuje vůbec nic, to je přesně naše parketa.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor