Ťokův průsmyk a jeho oběti
Vážení čtenáři,
naše zastaralá a neskutečně pomalu (o to však dráže) modernizovaná páteřní dálnice D1 na sebe opět přitáhla pozornost. Minulý týden ve čtvrtek na ní doprava od rána kolabovala. I dva naši redaktoři, kteří mířili za prací do Brna, dorazili do moravské metropole o tři hodiny později, než plánovali. Ano, nekonečné uzavírky byly v hlavní roli. A vše ještě zhoršily konvoje americké armády, které se přemisťovaly na cvičení NATO do Maďarska a Rumunska. O vojácích se mluvilo v první řadě a často nikoli lichotivě. Já vím, trčet na dálnici je hrozné a člověk ztrácí nervy. Ale Američané v tom fakt byli nevinně. Hněv se měl snášet spíš na hlavy tuzemských úředníků a odborníků, kteří konvoje na něco tak dálnici nepodobného vůbec pustili. Taková přeprava není nahodilá, vše se plánuje dopředu a D1 představuje problém v kterýkoliv den a kteroukoliv hodinu. Řada politiků nešťastnou situaci zneužila i k přímým útokům na naše spojence a NATO. A to už vůbec nechápu. Dovedete si vůbec představit, že Američané splní verbální výhrůžky a kvůli tomu, že evropské státy do NATO málo fi nančně přispívají, z aliance odejdou? A my pak budeme rozpínajícímu se Rusku čelit jen za pomoci maličkých armád vzájemně rozhádaných evropských států? Něco takového bych fakt nechtěl zažít. Naštěstí většina lidí potíže vzala s nadhledem a nebyli bychom Češi, kdyby sociální sítě nebyly hned plné vtípků. Jen namátkou vybírám:
● Ke stavebním pracím na české dálnici D1 se podle televize Al Džazíra přihlásil Islámský stát.
● Nobelovu cenu míru za rok 2019 získává exministr dopravy Dan Ťok za obranný val D1, který zneškodnil US Army bez jediného výstřelu.
● Putin ke generálům: Americká armáda se zastavila ve čtverci D1. Ťokův průsmyk!
● Žižka měl vozovou hradbu. Dnes máme D1. Žádná armáda neprojde. Tak přísaháme!
Prostě v každé zemi je něco. To platí i o dopravních předpisech. Proto se v hlavním tématu tohoto informačně nabitého vydání dočtete, na co si cestou na zahraniční dovolenou musíte dát pozor.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor