Ředitelství lhaní o dálnicích
Vážení čtenáři,
takzvaná modernizace naší páteřní dálnice D1 je evropský unikát. Málokdy se sejde tolik negativ, že si člověk musí říkat – všechno je špatně. Ale čeští odborníci placení z našich daní to na tankodromu z Prahy do Brna dokázali. Počítejte se mnou. Špatná údržba. Pozdní zahájení oprav. Plané sliby o rychlosti nápravy. Narůstající účet za opravy. Vzpomene si ještě někdo, že kdysi ministři slibovali současnou práci maximálně na čtyřech úsecích? Dnes je omezen provoz skoro na polovině dálnice. Sliby, že dé jednička nikdy nebude úplně uzavřena ve dvou po sobě následujících úsecích, už také dávno vzaly za své. Vše se vleče a vleče a peníze prostáté v kolonách utíkají. A to nikdo nemluví o nervech řidičů. A zodpovědná organizace? Tedy Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD)? Možná by se měla přejmenovat na Ředitelství slibů, nebo v horším případě na Ředitelství lhaní o dálnicích. Šéfové se tam střídají jako na běžícím pásu, úspěchů však nepřibylo. Ale vysvětlit a ospravedlnit cokoli, na to jsou v ŘSD machři. Před časem bylo ŘSD kritizováno za to, že se na modernizaci D1 nepracuje o víkendech. Slíbilo nápravu. Reportáže spřátelených pisálků o tom, jak se na dálnici dře i o víkendech, zaplavily papír i éter. Jak je to ale doopravdy? Nejen nám připadalo, že v sobotu a v neděli se na D1 sice dělá, ale jen tak, aby bylo vidět, že tam někdo je. 90 % strojů stojí. Vydali jsme se proto na kontrolu. Výsledky pátrání Tomáše Hadače najdete na stránkách 6 až 11.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor