Výročí vystřídá nová revoluce
Vážení čtenáři,
my, jimž už dávno oschnul inkoust v občanském průkazu, budeme mít zřejmě až do smrti listopad spojený s Velkou říjnovou socialistickou revolucí. Ano, ten den se vzpomínalo na začátek bolševického tažení, které na celé století zničilo životy mnoha generacím nejen v carském Rusku. Ve stejný den startoval i měsíc československo-sovětského přátelství, kterému se mezi lidmi říkalo Měsíc zostřeného přátelství. Záhy na to navážou 17. listopadu vzpomínky na to, jak socialismus padl. Tady se dá čekat velký rozruch, neboť vypořádání se s minulým režimem nebylo důsledné a dnes to mnohým oprávněně vadí. A na tyto dvě revoluční vzpomínky za pár týdnů v roce 2020 naváže nová revoluce, jejíž plody najdeme v prodejnách automobilů. Velká greténská revoluce v Bruselu a Štrasburku zavedla na starém kontinentu tak přísné limity pro zplodiny vypouštěné automobily, že je nelze splnit jinak než masivním zaváděním elektromobilů. Přestože ty jsou všechno, jen ne ukázkový příklad ekologického výrobku. Navíc jsou velmi drahé a mají menší dojezd. Ale dnes už si proti nim nikdo z automobilového průmyslu ani nedovolí protestovat, neboť na všechny dolehl balvan. Jak říká klasik, něco vyrobit umí každý blbec, ale prodat to, to je kumšt. Začíná se pomalu. Část peněz za elektromobily se přesunuje do cen běžných aut se spalovacím motorem. Zdražuje se. A proto je tu Svět motorů, který vám kromě tradiční listopadové přílohy o povinném ručení přináší i nabídku všech aut do 300 000 korun, která jsou na českém trhu k mání.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor