Jak nakupovat nová i ojetá auta
Vážení čtenáři,
na to, že svět automobilů se v poslední době překotně mění, si zvykáme my v redakci Světa motorů i vy, kteří výsledky naší práce čtete. Málokdy se nové trendy vyjeví tak přehledně jako v bazarové rubrice v tomto čísle. Marek Oborník, náš moravský specialista, v něm rozebírá kvality ojetého Suzuki Vitara. A hned na začátku upozorňuje na zajímavý fakt, že čtyři pět let stará ojetina stojí skoro stejně, jako když byla novým autem. Řada systémů nařízených evropskou legislativou zapleveluje a zdražuje nové vozy, a pokud výrobci mají být konkurenceschopní, někde zase musí ubrat. Odnáší to kvalita a životnost automobilů. A líp určitě nebude. Pokud vám tedy často připomínáme, že je za pět minut dvanáct, chcete-li si koupit jednoduché, prověřené auto, které vám bude dlouho poctivě sloužit a všichni vám ho budou závidět, berte nás, prosím, vážně. My vás nestrašíme. My vám chceme pomoct. A protože pomáháme rádi, je tu i hlavní téma, které by vás mělo varovat před lehkovážnými nákupy ojetých aut v cizině. Nejenže přinášíme sumář nejčastějších chyb kupujících a lstí prodejců, ale vše doplňujeme i pravdivými příběhy z praxe. Ono totiž mnoho „německých“ aut hlavní porci svých životních kilometrů najelo na tankodromech u delty Dunaje a vy na to vůbec nemusíte přijít. Stejně tak se může stát, že jedno pěkné auto najednou koupí několik desítek zájemců, a pak bleskem zmizí vůz, peníze, pachatelé, webové stránky, firmy… Že nevěříte? Až dočtete, změníte názor.
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor