Více elektřiny než sněhu
Vážení čtenáři,
když jsme se s manželkou před pěti lety stali majiteli domu, jednou z prvních investic poté, co se nám na kontě zase po čase objevily nějaké peníze, bylo poctivé hrablo na sníh. Byl leden, takže ve své podstatě na tom není nic zvláštního. Za nenormální považuji skutečnost, že jsme krásný nástroj na odstraňování sněhu s oranžovou rukojetí ještě nevyndali z původního plastového obalu. Prostě nebylo proč. Asi dvakrát přes noc něco napadlo, ale než jsme vstali, nasnídali se, oblékli se a začali hrablo hledat, vše odtálo. Ne, nebojte se, nedal jsem se na stranu šílené Grety a nebudu vám tady básnit o klimatických změnách. Prostě jsou teď zimy mírnější. Tečka. A kdo ví, jak tomu bude v dalších letech. Na druhou stranu všichni víme, že sněhu a náledí ubývá, ale stále setrvačně připravujeme na zimu svá auta, jako bychom mířili do Ojmjakonu, sibiřského pólu chladu. Nemrznoucí kapaliny, pytlíky písku s lopatou v kufru a pořádné zimní pneumatiky. Čekal bych, že v nabídce pneumatikářských fi rem začnou nabývat na významu celoroční pláště, ale kde nic, tu nic. Sám jsem zvědav, jak se vše vyvine. Teď si ale musíme zvykat na to, že takový motoskijöring, tedy závody lyžařů tažených motocykly, asi moc vzkvétat nebude. Však také přinášíme zprávu o tom, že se letos neodjel ani jeden závod a po dvanácti letech nebude vyhlášen mistr republiky. Oč méně je sněhu, o to více je elektrických novinek. Letos jsme snad ještě nebyli na představení automobilu, kde by v hlavní roli nebyl elektromotor. I proto jsme jedno ze zásadních témat tohoto čísla věnovali přípravám na dobu elektrickou. Největší část vydání však patří nové Škodě Octavia a jejímu prvnímu velkému českému testu.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor