O hledání premianta a vydírání
Vážení čtenáři,
v průběhu letošního roku prošel automobilový trh v Evropě opravdovým zemětřesením. I země s tak rozumnými občany, jako je ta naše, jsou zaplavovány elektromobily, hybridy a na klasické auto už skoro nenarazíš. Nejoblíbenějším českým autem je už léta octavia. V hlavním tématu porovnáme její tři podoby. Dvakrát jde o elektrický pohon a třetí je na stlačený zemní plyn. Nespoléhali jsme jako vždy jen na pocity, ale snažili co nejvíce měřit a porovnávat. Výsledky pečlivé práce Martina Jeníka najdete na stranách 6 až 11.
Možná jste už zaslechli zprávu o tom, že z předběžného kalendáře mistrovství světa silničních motocyklů se pro příští rok vytratilo naše Brno. Důvodem je špatný povrch Masarykova okruhu, který vyžaduje rekonstrukci. A na tu nejsou peníze. Okruh je údajně nemá a dát je nechce ani město Brno, ani Jihomoravský kraj. Už od roku 2015 totiž Velkou cenu pořádá Spolek města a kraje. Z veřejných peněz jdou neuvěřitelné miliony na to, aby se Velká cena vůbec mohla jet. A teď chce okruh dalších 100 milionů. A dokonce se ukazuje, že ve smlouvě mezi okruhem a spolkem z roku 2015 takový závazek vskutku je. Mám motocyklový šampionát rád. Proti sterilní automobilové formuli 1 je to parádní podívaná. Ctím i tradici, vzpomínky na starý okruh, na Štastného, Agostiniho… Ale nic z toho neopravňuje naše zvolené zástupce přispívat na něčí byznys takovýmto způsobem. Pokud se příští rok Grand Prix v Brně nepojede, bude to smutné, ale to je tak všechno. Neměli bychom se partičkou kolem brněnského okruhu nechat vydírat. Vývoj se nedá zastavit, o pořadatelství Velkých cen už v minulosti přišly i mnohem renomovanější okruhy. A svět se točí dál.
Pěkné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor