Plnou parou vpřed do minulosti
Vážení čtenáři,
o velmi nesmyslné, avšak na první pohled hezky vyhlížející ekologické politice Evropské unie jsme toho napsali už dost a dost. Autoprůmysl starého kontinentu je ochromen, nikdo neví, zda nároky politiků přežije, a z Bruselu přilétají další a další zákazy. Připravovaná norma E7, která má platit od roku 2025, je pro spalovací motory opravdovým polibkem smrti. Dřív dávali piráti kandidátům smrti do ruky černou známku, dnes se na to jde jinak. Prostě plnou parou vpřed do minulosti. Půjde-li to takhle dál, jediným povoleným ekologickým dopravním prostředkem bude brzy zase kůň. Ale nepůjde o oře ledajakého. Bude muset být speciálně vyšlechtěn, aby z řitního otvoru nevypouštěl žádné plyny, které by mohly ohrožovat naši matičku Zemi. Patřičná norma už je určitě v legislativním procesu. V hlavním tématu tohoto čísla se Jiří Baborský zabývá tím, jak jsou jednotlivé automobilky připraveny na novou éru. Kdo je premiant, kterého levičáčtí europoslanci v Bruselu obdivně drbou pod bradou, a na koho se zase mračí. Veselé čtení to tedy není. Poučné ano. Tradiční česká automobilka Škoda určitě na poli elektromobility nepatřila mezi premianty. A teď dohání, co se dá. Na stranách 34 až 37 přinášíme velký rozhovor s novým šéfem Škody Auto Thomasem Schäferem. Jinou cestu než tu elektrickou si prakticky nedovede představit. Ještě že nám aspoň v Mladé Boleslavi zachovají Fabii Combi.
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor