Jsme tu pro vás, ne pro Brusel
Vážení čtenáři,
svátky máme zdárně za sebou a nastává běžná kovidová zima. Skutečnost, že čtete tyto řádky, svědčí o tom, že jste nám zachovali přízeň. Že věříte časopisu, který je tu s vámi už neuvěřitelný 75. rok. Velice si toho vážíme. Jsme nadšeni z každého, kdo v této době plné elektronických pseudomédií stále preferuje poctivé informace na tak klasickém nosiči, jako je papír. Fakt děkujeme. Máme k tomu řadu důvodů. Jedním z nich je situace na trhu motoristických časopisů. Ta byla dlouho velmi nepřehledná, titulů (ať už tištěných, nebo webových) tu bylo víc než v Německu a za automobilového novináře se považoval každý, kdo uměl trochu psát a náhodou získal řidičák. S neblahým vývojem evropského automobilismu, který se ocitl pod palbou snad všech existujících levičáckých hnutí, začalo přituhovat i na mediální scéně. Potíže dolehly na mnohé naše konkurenty. Před koncem minulého roku insolvenční soud zastavil činnost vydavatelství Mladá fronta a s tím skončily i časopisy Auto, motor a sport, Auto 7, AMS Classic, Motocykl a web Autobible. Zatím. Je možné, že je při rozprodeji majetku někdo koupí a oživí, ale hned to nebude a podobné záchranářské pokusy nekončí vždy úspěšně. Mladá fronta měla potíže už dlouho, vývoj to byl očekávaný. Měli bychom se radovat, ale nečiníme tak, neboť konkurence je zdravá, potřebná a právě tyto zkrachovalé časopisy si nechávaly ofi ciálně ověřovat náklad a to je výrazně povyšovalo nad další, vpravdě samizdatové výtvory. Kolegům, kteří měli neveselé svátky, přejeme, aby se brzy někde v branži uchytili. Vítám nové čtenáře, kteří nepovažují motorismus za největší metlu lidstva. Často nám píšete, že vás nebaví číst o vnucovaných elektromobilech a hybridech. Je to těžké. Jsme nejaktuálnější časopis a vždy jsme představovali všechny novinky na trhu. V tom budeme pokračovat. Není naší chybou, že automobilky teď uvádějí na trh jen samé hybridy, polohybridy a elektromobily. Slibuji vám ale, že to s nimi nebudeme přehánět. Více se v tomto roce zaměříme na psaní o starších vozech, o jejich výběru a údržbě. Budeme se věnovat také všemu, co si na autech je člověk schopen udělat sám. Máme totiž pocit, že spíš než doba elektrická se k nám blíží doba chudá, kdy na stále dražší auta už bude mít peníze málokdo. Nejsme tu pro zelené poslance z Bruselu, jsme tu pro vás.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor