Bonus a malus. Kam se nám schovaly?
Vážení čtenáři,
totální zmatek a šílenství vyvolané čínskou chřipkou neberou konce. Náš premiér snad poprvé nelhal, když se někdy v létě chlubil, že jsme best in covid. Tehdy všichni měli za to, že se vytahuje před ostatními předsedy vlád, jak jsme vše zvládli a jak málo máme nakažených. Jak se zdá, cíle byly vyšší. V těchto dnech je u nás nejvíce nakažených v přepočtu na počet obyvatel na celé zeměkouli! Až vše konečně stopne proočkování, začnou se sčítat škody. Už teď je jasné, že budou nedozírné. Účty budeme splácet ještě léta. Změní se celá řada oborů lidské činnosti. Některé úplně zmizí, jiné posílí. Ti, co byli bohatí před kovidem, budou po něm ještě víc ve vatě. Dlouho to vypadalo, že řádění miniaturního nepřítele odskáčou také automobilky, mimořádně neduživé už po předchozím frontálním útoku zelených levičáků. Když však dorazila poslední čísla o prodejích aut v České republice za rok 2020, ukazuje se, že to nakonec nebylo tak zlé. Jistě, na jásání to není, ale nakonec se rok 2020 stal šestým nejúspěšnějším v historii naší mladé republiky. Hlavně fi remní fi niš na sklonku roku byl úctyhodný. Snad dobrá kondice automobilkám vydrží i letos. Nezakrývám, že zájem na tom máme i my z motoristických médií. V tomto čísle jsme se detailněji podívali na některé málo známé novinky v oblasti pojištění aut. Přivedly nás k tomu, jak také jinak, vaše e-maily. Ptali jste se, jak je to vlastně s bonusy a malusy, neboť někteří pojišťováci se bez nich najednou snadno obešli. David Šprincl vše prostudoval a už ví, co se děje. Vy to po přečtení jeho článku na stranách 6 až 10 budete vědět také.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor