Cesta do chudoby v prémiovém autě
Vážení čtenáři,
lamentování je jakýmsi naším národním sportem. Jsou národy, které prosluly optimismem. Třeba Američané, kteří by i uprostřed požáru každému tvrdili, že se mají fajn. U nás stačí malý ohýnek a hned je vše špatné. Současná koronahysterie tomu jen nahrává. A tak slýcháme: všichni zchudneme, nic už nebude jako dřív. No, když se podívám na výsledky prodejů aut za první měsíc tohoto roku, skeptici zjevně nemají pravdu. Jak jinak si vysvětlit, že na čtvrtém místě žebříčku nejprodávanějších automobilů je značka Mercedes-Benz. Na devátém BMW… Ano, snažím se vše odlehčit. Meziročně u nás celkové prodeje aut výrazně poklesly. Všichni už dávno vědí, že když je velká krize, ti nejbohatší se mají ještě líp a prodeje luxusních značek stoupají. Na ostatní zbudou méně prestižní auta. Dlouhá léta byla jedním z nejlevnějších vozů na trhu rumunská Dacia Sandero. Teď přišla její nová generace, auto řádně podražilo. Ale také se výrazně vylepšilo. Porovnali jsme kvality nové rumunské hvězdy s osvědčenou domácí fabií, která dojíždí svůj výrobní cyklus a v létě bude nahrazena novou generací. Výsledek nás docela překvapil. Abychom uspokojili i ty, kteří žijí s vědomím, že dobře už bylo, je tu hlavní téma. Většina z nás začínala svoji řidičskou kariéru při tajných jízdách načerno s rodiči. Buď v nějakém uzavřeném areálu, nebo rovnou v provozu. Dnes už to nikomu nemůžeme doporučit. Co doporučit, my před tím varujeme! Proč? To se dozvíte na stranách 6 až 8.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor