Virtuální premiéra českého auta
Vážení čtenáři,
první Škoda Fabia se světu ukázala na frankfurtském autosalonu 14. září 1999, tedy ještě v minulém tisíciletí. Dlouho byla synonymem automobilizace české společnosti, než ji z trůnu vystrnadila větší a o tři roky starší sestra Octavia. Navzdory tomu je fabia stále pojem. Na osmi stranách tohoto čísla vítáme na světě její čtvrté pokolení. Věříme, že vás zaujme, byť je nám jasné, že zrod nové fabie už nikdy nebude takovou událostí, jako tomu bylo u prvních generací. Tehdy stálo Světu motorů za to o den pozdržet vydání, jen proto, aby mohl o fabii psát mezi prvními první. Dnes je vše jiné. Informace o novinkách automobilky vypouštějí už řadu let po malých kapkách, čímž sice zvyšují povědomí o nich, ale zároveň oslabují onen okamžik opravdové premiéry. Když šla dříve na autosalonech při premiéře plachta z auta dolů, bylo to fakt něco. A ta novinářská bitva o první osahání, o premiérové fotografi e… Ještě teď mě mrazí. Nic z toho už neplatí. Ani zájem veřejnosti už dávno není tak velký. Prostě žijeme jinak, autosalony zmizely jak brontosauři v minulosti a nic s tím nenaděláme. Čtvrtá generace Škody Fabia byla světu ofi - ciálně představena večer v úterý 4. května v galerii umění DOX, jen pár metrů od naší redakce. Přesto jsme tam chyběli. On tam vlastně nebyl skoro nikdo. Čínská chřipka ovlivnila i tento křest a vše probíhalo jen virtuálně po sítích. Co zůstalo, je kvalita vozu. A pak také informace, které na vás čekají v tomto vydání Světa motorů. Dali jsme si záležet, abyste nalezli odpověď na vše, co by vás na mladoboleslavské novince mohlo zajímat.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor