Nová doba, staré pojmy
Vážení čtenáři,
život motoristy se po hybuje tak jako u každého jiného člověka v sinu soidách. Jednou jste dole, jindy nahoře. K těmto výkyvům je třeba přidat také vnější vlivy, které člověk sám nemůže ovlivnit. Třeba kovidovou pandemii. Zatočila s ekonomikou na celém světě. Výsledkem je zdražování všeho, nedostatek surovin a dílů. Také auta nejsou, a proto zdražují. Jako by k tomu nestačilo zelené šílenství, které postihlo celý starý kontinent. A tak se nám vracejí třeba reexporty. Dovozci auta nasmlouvaná pro Česko prodají raději do ciziny, kde mají větší zisk. Před kovidem, v době ekonomického mlaskání, už tato kratochvíle, pokřivující statistiky, skoro zmizela. Teď se vrací v plné parádě. A postihuje i segment ojetých aut. Velkým bazarům se zase vyplácí odvážet kvalitní ojetiny za západní hranice. Stejně tak jsme už skoro zapomněli na vozidla kategorie N1, tedy pseudonákladní osobáky, které tu byly velkým hitem na počátku tisíciletí. Kdo chtěl ušetřit, pořídil si auto s mříží a písmeny N1 v techničáku. Co na tom, že šlo třeba o porsche… A hle, už se zase objevují v nabídce automobilek. Zatím nesměle, ale předpokládáme, že tento proud zesílí. Tentokrát nejde ani tak o daně, ale o vyhnutí se něčemu úplně jinému. Novému, progresivnímu! Už tušíte? Ještě pořád ne? Tak si přečtěte hlavní téma z dílny Martina Vaculíka a budete mít jasno.
Příjemné čtení vám přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor