Dvě fabie jsou víc než jedna
Vážení čtenáři,
jsme vždy nesmírně rádi, když vám můžeme nabídnout víc než konkurence. Ať už ta tisková, která se povážlivě zmenšuje, nebo elektronická. Ono to stejně dneska už všechno splývá. A proto máme dobrý pocit z tohoto vydání, které právě držíte v rukách. Kromě jiného v něm totiž přinášíme první český test čtvrté generace Škody Fabia. A říkám-li test, tak tím myslím opravdu test v pojetí Světa motorů. Ne pár nahodilých dojmů, vychrlených bezprostředně po krátké, dvacetiminutové projížďce. Právě toto počínání velké části konkurence slovo test téměř zdevalvovalo. U nás test znamená mít auto aspoň týden k dispozici a změřit všechny potřebné údaje při testování na uzavřené trati, v našem případě na letištní ploše. Samozřejmostí je, že vůz vyzkouší více redaktorů, ujedeme s ním co největší počet kilometrů. Víc hlav prostě víc ví. A teprve pak může vzniknout kvalitní článek. Dnes máme radost dvojnásobnou, neboť se nám podařilo pro první test získat dva vozy, které sice oba mají pod kapotou litrový tříválec, ale v žádném případě se nedá říci, že by byly stejné. Ostatně, přesvědčte se o tom sami na stranách 22 až 31. Na jiném místě přinášíme méně příjemné informace. Třeba o tom, jak nedostatek čipů a nejrůznějších dalších dílů prodlužuje dodací lhůty aut. Výjimkou už není ani roční čekací lhůta, půlrok je brán jako normální věc. A zlepšení v nedohlednu. Takže pokud uvažujete o novém voze, než vám to Brusel úplně zakáže, moc neváhejte a vzhůru do showroomu!
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor