Ráj ojetin a bezpečnosti
Vážení čtenáři,
před startem (pro mě) nejhezčího měsíce v roce, totiž května, jsem si střihl předmájovou kúru na Sardinii. Jaro tam začíná dřív, lidí málo, prázdninové domy se nezamykají. Očista to pro mě byla i na silnicích. Kde jinde uvidíte vystresovaného cizince v BMW, jak se v serpentinách snaží, seč může, ale místnímu stařečkovi s naloženým valníkem nepláchne a neupláchne? Předjíždí se tam zprava zleva, tři pruhy na úzké okresce žádná míra, ale za dobrých padesát hodin za volantem a dvě tisícovky na počítadle kilometrů jsem na silnicích neviděl byť malinký karambol. V tom, jak s nekonečným troubením jezdit bez nehody, jsou Italové prostě mistry. Co by asi tak řekli na hlavní téma tohoto Světa motorů? Petr Slováček si dopodrobna pohrál s všemožnými asistenty, bez nichž už brzy nová auta jednoduše nebudou existovat. Na kávu chodí Sardiňané ještě raději než my, ale aby jim to musela radit ikonka nad volantem? Drtivá většina aut na tomhle krásném ostrově pamatuje minulé století a řekl bych, že to tak dlouho zůstane. Je to nejen ráj hor, moří a zvířat, ale i ojetin. Z klasiky tam vládnou alfy, fi aty, v autopůjčovnách opely a z novějších aut dacie. Myslím, že by tamní obyvatelé kývli řádkům Martina Vaculíka na straně 28. Vozy, kterým se lidé před deseti lety u nás smáli coby šidítkům, dnes berou všemi deseti. Svět aut se totiž od té doby pokazil. Vůbec mám pocit, že by váš časopis s jarem 2022 svými články na Sardinii zaujal: velký rozbor ojeté corsy jsme přinesli před týdnem, aktuální slova o pokaženém světě patří rapidu a na ojeté dacie v komplexním záběru dojde za týden.
Krásný květen a hezké čtení přeje
David Šprincl, zástupce šéfredaktora