Češi dacie milují, v Německu jim nevěří. Čím to?
Vážení čtenáři,
před týdnem jsem na tomto místě sliboval komplexní záběr na ojeté dacie. Vedly nás k tomu vaše prosby a žádosti o detailní bazarovou šestistranu druhé generace loganu. Psát o daciích za mě představuje vskutku specifi ckou disciplínu. Dost Čechů jimi opovrhuje a naopak hodně na ně nedá dopustit. Což jsme si mnohokrát ověřili účastí na slunných Dacia Piknicích. Svět motorů jde u ojetin po faktech a praxi. Je to už sedm let, kdy jsme přes inzerát koupili desetiletý logan s 432 693 na počítadle kilometrů. Přidali k němu za volantem další čtyři tisíce a pak ho do šroubku rozebrali. Jeho stav nás šokoval: všechny nosné díly i brzdové trubky bez koroze, motor bez sebemenšího úniku oleje. Tato zkušenost jen podtrhla naši náklonnost k daciím. Bez emocí je zkrátka považujeme za jedny z nejodolnějších vozů. Ostatně v naší redakční garáži se teď potkávají v dlouhodobých testech hned dvě: duster a jogger. O to víc nás zaskočily výsledky dacií ve statistikách německého TÜV: 121. Sandero, 124. Dokker, 127. Duster, 128. Logan. Co to má být? To s nimi mají naši sousedé takové potíže? Proč Svět motorů dacie vychvaluje, ale TÜV je posílá na úplné dno? Kde se bere takový rozpor? Výsledky našeho zkoumání najdete na stranách 6-9. A bazarový rozbor hned na následujících 10-15. K obému jsme přizvali odborníky a analýzou z května 2022 beru otázku česko-německé nerovnováhy za vyřešenou. Moc rádi uvítáme vaše názory a zkušenosti. Svět motorů přece dacie miluje.
A vás, své čtenáře, zrovna tak. Krásný měsíc lásky a poučné čtení přeje
David Šprincl, zástupce šéfredaktora