Vltavská krása! Než se zjeví Barranďák…
Vážení čtenáři,
po třech letech jsem se v pátek třináctého vydal na Vltava run, závod táhnoucí se 360 kilometrů od pramenů nejslavnější české řeky do Matičky Prahy. Je to klání napůl běžců a napůl aut. Běží se štafetově na předem daných úsecích, jeden po svých přírodou, zbytek týmu autem, často po delší trase. Úkolem řidiče tak je se po výměně běžce dostat na další předávku, kde si čerstvý parťák z auta přebere štafetový kolík, vyběhne, a zbytek týmu jede na další místo u Vltavy. Den před startem přišla od organizátorů varovná zpráva: „Z důvodu hned několika uzavírek na trase z Davle doporučujeme převézt běžce posledního úseku na jeho předávku jiným autem dopředu…“ Zažil jsem to na Vltava runech nejednou. Člověk dá do svého běhu všechno, na hranici vyčerpání doběhne na místo předávky – a nemá komu kolík dát. Neb auto to nestihlo. Když Svět motorů píše o dopravních stavbách v Praze, občas zaslechne, že je to věc Pražanů. Ale kdeže. U uzavírky Barrandovského mostu, jíž se věnujeme na stranách 34-35, to bude platit rozhodně. Vltava run 2022 budiž důkazem. Důsledky uzavírky kolem místa poslední předávky děsily tisíce účastníků až právě na šumavské Kvildě – tak daleko od Prahy. No, s během mého týmu Wltaua to nějak dopadlo. Protože vždycky to nějak dopadne. Jenže oprava mostu bude ztrpčovat život českým řidičům ještě další čtyři roky! A zdaleka nejen těm v Praze. Stejné čtyři roky se plánovala. Výsledek? Oprava začíná v době, kdy najdeme buď uzavírky, nebo opravy, či důsledky nesmyslně (ne)dořešených staveb také v Břežanském údolí, Radotíně, Chuchli, Řeporyjích… Zkrátka dokonale nachystaný plán! A vzkaz politiků, co ho mají na triku? Zatněte zuby, řidiči! Stejnou radu si klidně přeneste i na hlavní téma na stranách 6-9. Jmenuje se „Přešlap jako vrata“, je o biosložkách v benzinu, naftě a planých slibech, „dokonalém“ plánu i zvláštní (ne)komunikaci české vlády.
Tak alespoň pevné nervy na silnicích a pohodu nad stránkami Světa motorů přeje
David Šprincl, zástupce šéfredaktora