Když se život zastaví
Vážení čtenáři,
pohybovat se minulý týden autem po Praze, to byl vysloveně balzám na bolavou motoristovu duši. Kdo mohl, zmizel na dovolenou. Jindy přeplněné ulice byly najednou snadno zdolatelné. Ani tradiční nástrahy Čižinského a pirátů, tedy nesmyslné cyklopruhy, vyhrazené pásy pro prázdné autobusy nebo odbočovací pruhy nikam, nedokázaly tempo snížit. To muselo být na magistrátu mrzení. Ale od dnešního dne už se zase na tvářích magistrátní koalice určitě objeví úsměvy. Lidé se vrátí do práce a opět budou kvůli komunálním politikům trpět v kolonách. Ale nic netrvá v světě věčně a základem demokracie jsou volby. A jedny se zrovna blíží. Šlapat po motoristech je vůbec taková evropská móda posledních let. Stačí se podívat na ofi ciální politiku unie. Nejde jen o likvidaci spalovacích motorů. Moderní auta jsou ze zákona zaplevelena nejrůznějšími asistenty, které mají dohlížet (možná spíš šikanovat) na řidiče. Málokdo je chce, ale to v Bruselu nikoho nezajímá. Zato to hodně stojí a auta se tím neustále prodražují. I kvůli této politice se už dnes vlastně nikomu nevyplácí dělat malé vozy, které by řadě lidí v městech bohatě k životu stačily. V hlavním tématu tohoto čísla se zaměřujeme na způsoby, jak tyto otravné systémy vyřadit z provozu. Nejlépe nastálo. A navrch přidáváme první český test horké korejské novinky. Hyundai Staria by mohl na českém trhu zacelit díru po kdysi tak úspěšných vozech MPV, které prohrály bitvu s méně praktickými automobily SUV.
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor