Když se primátor schovává za déšť
Vážení čtenáři,
minulý týden ve středu večer doprava v Praze zkolabovala. Sám jsem z práce domů místo obvyklých deseti minut jel skoro hodinu. Pak jsem na sítích objevil vyjádření stále ještě pražského primátora Hřiba, kterého se nově zvolení zastupitelé ani téměř dva měsíce po volbách nedokázali zbavit. Vše omlouval čtvrtečním svátečním volnem, odjezdem lidí na dlouhý víkend a přidal i počasí. Pršelo, a to se nikomu nechce běžet na zastávku. Auto je holt auto. Ano, pan primátor měl jistě pravdu. Ale jen částečnou. Zapomněl totiž dodat, že v největší míře se na kolapsu podílel on sám. Během čtyř let jeho panování se z Prahy stalo zcela neprůjezdné území, poseté nesmyslnými omezeními automobilové dopravy. Právě tyhle aktivistické špunty brzdí provoz nejvíce. A zapomenout nesmíme ani na spoustu uzavírek, které už dávno před zimou měly zmizet, ale doba oprav se za tupého přihlížení magistrátu stále natahuje. Pryč s Hřibem! Jediný, kdo se nad středeční pražskou dopravní obrnou mohl pousmát, byl redaktor Stanislav Kolman. Právě se totiž vrátil z Indie, kde si za volantem vozů Škoda Slavia (skvostný název!) a Škoda Kushaq vyzkoušel tamní cestování. Jde o tlačenice úplně jiných dimenzí, než na jaké jsme zvyklí u nás. Jaké to ve víru pravostranného řízení je a jak jezdí škodovky, které u nás asi nikdy k vidění nebudou, se dočtete na stranách 12 a 13. A nezapomínáme ani na trochu osvěty. Petr Slováček se vydal na dálnici, kde policisté za dohledu zahraničních expertů testovali zařízení, které u kamionů za jízdy zjistí emisní podvody. O tom je hlavní téma tohoto čísla.
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor