Škoda je taková malá republika
Vážení čtenáři,
rok 2022 se asi do historie jako jeden z těch lepších nezapíše. Své o tom vědí už delší čas v mladoboleslavské Škodě. Propad prodejů byl na poslední dekády nevídaný a tradiční značka na většině trhů ztrácela. Přesná čísla najdete na straně 4. Příčin stavu je mnoho. Na prvním místě budou asi nedostatek dílů a kovidem totálně narušené odběratelské vztahy. K tomu se přidala brutální prohra na čínském trhu, kde prodala meziročně o 37 % aut méně. U nás se její prodeje snížily o 11 procent, ale odbyt tu byl po Německu nejvyšší. A kdyby se na auta nemuselo čekat často déle než rok, mohlo být lépe. Ale nebylo, a tak není ani divu, že silné škodovácké odbory bijí na poplach, kde se dá. A proč o tom vlastně píšu? Protože Škoda má u nás stále třetinový podíl na trhu nových automobilů, protože je největším domácím podnikem, protože je fi rmou, která má mezi Čechy nejlepší kredit. Ve své podstatě se dá zjednodušeně říci, že jak se daří Škodě, tak se daří i celé České republice. No, soudě podle čísel už určitě bylo líp. My jsme pro vás v tomto vydání připravili test, o který si často píšete. Podívali jsme se na Škodu Fabia s nejmenším a nejslabším motorem. Co tahle nejlevnější škodovka umí, se dočtete na stranách 20 a 21. A snad vás potěší hlavní téma, které vysvětluje rozšíření působnosti nejrozšířenějšího řidičského oprávnění skupiny B. Byť všechno tak prozářené sluncem, jak to na první pohled vypadá, také není.
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor