Dobrá a špatná zpráva
Vážení čtenáři,
mám pro vás dvě zprávy, dobrou a špatnou. Kterou chcete říct první? Co? Nikdo se nehlásí? Tak začnu tou špatnou. Ceny aut stále letí k nebesům. Minulý týden přišla s plošným zdražením Škoda Auto. Automobilka, kterou Češi stále považují za vlastní a jež u nás okupuje třetinu trhu. Což je mimochodem evropský unikát. Přestože to nikdo z konkurentů nechce přiznat, ceny škodovek jsou u nás jakýmsi vodítkem. Je to úplně stejné jako u piva, kde všechny pivovary většinou čekají, jak zareaguje Plzeňský Prazdroj, a podle toho potom šoupou s cenami. V tom případě se máme nač těšit. Škoda se totiž docela utrhla z řetězu. Ostatně může si to dovolit. Na auta se čeká často déle než rok, nabídka zaostává za poptávkou. Do toho si přidejte dvoucifernou infl aci, válku za humny, bruselské elektrické šílenství před nimi… Je toho dost. Základní verze některých modelů Škody meziročně zdražily o 100 000 až 200 000 korun. Na první pohled to ani není vidět. Ono je totiž hodně zašifrováno mezi řádky. Zmizely nejnižší a tudíž i nejlevnější výbavy, s nimi i malé motory. Do toho Škoda některé stupně výbav rozšířila o další prvky. Manévrovací prostor pro zákazníky se výrazně zmenšil a má to údajně napomoci lepší a rychlejší výrobě. Kompletní změnu cen škodovek i dalších známých aut na českém trhu pro vás David Šprincl připravil na stranách 6 až 11. A aby to nebylo jen na Škodovce. Francouzi na Mladou Boleslav nečekali a práskli do toho už dřív. Největší meziroční skok v procentech patří Peugeotu 308. A ještě ta dobrá zpráva. Už ve středu 15. února si budete moci večer na televizní stanici Nova Action pustit první díl našeho pořadu Svět motorů. Připravujeme ho v našem mediálním domě Czech News Center a hlavní roli mají kromě aut redaktoři našeho magazínu a bratrského webu Auto.cz. Natáčení je v plném proudu, držte nám palce!
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor