Trend, nebo jen malá zastávka?
Vážení čtenáři,
ať člověk chce, nebo nechce, stejně se při jakékoli dnešní debatě nakonec skoro vše zvrhne v otázku peněz. Děsivá infl ace ztěžuje život, nemilosrdně žere celoživotní úspory a člověk si stále musí zvykat na nová a nová překvapení. Ano, ani já jsem si před rokem, kdy Putin barbarsky napadl Ukrajinu a svět se vzpamatovával z kovidového šílenství, nedokázal představit, že když půjdu na oběd do běžné holešovické restaurace, tak nenajdu hlavní jídlo pod 175 korun. A to se ještě můžu radovat, že mají vůbec otevřeno, protože řada restauračních podniků raději zavřela. Dost podobné je to i s auty. Ta nová chybějí, zdražují, a navíc jde stále více o vnucované elektromobily nebo hybridy. To vše zvedá ceny i ojetinám. Však jsme o tom psali několikrát. Bazarová auta sice mají něco najeto, ale nemusí se na ně čekat rok a více a pod kapotou mají ještě normální benzinové nebo naftové motory. Jak se však zdá, velká vlna zdražování ojetin je u konce. Ceny se zastavily a někde už začaly zlehýnka klesat. V hlavním tématu tohoto vydání se právě cenám v bazarech věnuje David Šprincl podrobněji. Pokud by se ale někdo chtěl radovat a čekat, až ceny spadnou ještě více, mohl by se napálit. Proměnných je stále ve hře příliš mnoho a je docela dobře možné, že jde jen o malé zastavení před cestou do vrcholových táborů výstupu na cenový Mt. Everest. A ještě se musím omluvit. V minulém editorialu jsem se rozhorlil nad chováním a hlasováním některých českých europoslanců. Jak už jsem tak byl v ráži, napsal jsem o Tomáši Zdechovském, že se ani neuráčil přijít do práce. Jeho tiskový mluvčí Adam Baštinec mi posléze vysvětlil, „že pan europoslanec měl spálovou angínu a zůstal celý týden doma. Z plenárního zasedání byl řádně omluven. Navíc nikdy nebyl příznivcem návrhu o konci spalovacích motorů po roce 2035.“ Za svoji unáhlenost se proto europoslanci Zdechovskému omlouvám.
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor