Budoucnost Škody uprostřed zelené revoluce
Vážení čtenáři,
není to tak dávno, co každá automobilová novinka ze stáje Škoda byla v Česku doslova národním svátkem. Nemluvím o socialistické éře. V čase plánovaného hospodářství nebylo nic normální, a tak těžko předpokládat, že by se mohla opakovat situace jako se Škodou Favorit. Na ní Jiří Hrabovský na konci osmdesátek ve večerních zprávách Československé televize před premiérou den po dni řadu měsíců centimetr po centimetru odkrýval karoserii. To byla sledovanost! Nikdo ani nedutal. O bitvách před mototechnami na místo v pořadníku na toto auto ani nemluvě. Ale ještě dokonce před takovými patnácti lety byla nová škodovka zárukou zvýšených prodejů všech seriózních motoristických médií. U Světa motorů se s novou škodou na titulní straně prodej zvedl klidně o polovinu. A teď musím promluvit jako šéfredaktor: Bože, kde ty časy jsou? Současnost uprostřed šílící evropské zelené dotační revoluce nepřeje žádným autům. Škodu nevyjímaje. Novinek ubývá, zájem o auta, z velké části aspoň trochu elektrifi kovaná, mizí též. S prodeji motoristických médií už nehne ani nová octavia, a že je to česká automobilová ikona. Navzdory tomu plníme svoji informační povinnost a přinášíme vám podrobné informace o nejbližší automobilové budoucnosti Škody. Značky, která zažila obrovské vzestupy a snad přežije ve zdraví i pokovidové pokuckávání. A snad vás potěší i zjištění, že v nejbližších letech se s českou automobilkou v německých rukách stále ještě pojí i spalovací motory.
Příjemné čtení přeje
Zbyšek Pechr, šéfredaktor