Budoucnost: Ať je co obdivovat | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

13. 10. 2013

Budoucnost: Ať je co obdivovat

Ford Focus se v otevřeném provedení vrátí k plátěné střeše po vzoru legendárního escortu, což mu zajistí lehčí tvary než nedávnému Focusu CC

Fotogalerie

4 fotografie

Přestože se od vozů čím dál více vyžaduje hlavně účelnost, ani vyloženě sportovně laděné modely nejsou odepsané. Vydali jsme se po stopách pětice, kterou poznáme co nevidět.

(více v čísle 41/13)

Tentokrát se nebudeme zabývat SUV, MPV ani žádnými crossovery, ale posvítíme si na výkonné verze automobilů klasických karoserií. A že se jich na nás chystá!

Ford Focus kabriolet

Před pár lety se zdálo, že plátěným střechám je pomalu odzvoněno a všechny letní vozy se postupně promění v kupé-kabriolety se skládacím plechovým vrškem. Jenže plátno má stále kouzlo, což nedávno potvrdil Volkswagen Golf VI a po něm Opel Cascada.

Pozadu nechce zůstat ani Ford Focus, a tak prý ještě v současné generaci shodí střechu. Pro milovníky někdejšího escortu jde o významnou novinku s retro nádechem. Pro ostatní se zase po letech do výroby vrátí focus s jedním párem bočních dveří. Otevřený ford se má na silnicích objevit už před příštími prázdninami.

Ani nový Mercedes C nepřijde o nadupané provedení AMG. Kamufláž napovídá, že se od běžného céčka hodně odliší. Mohl být ve Frankfurtu, ale vedle kombi by zapadl. Proto se ostrý civic odhalí za rok. K zákazníkům se vydá v roce 2015. O comeback Alpine se postará Renault ve spolupráci s Caterhamem. Prvním projektem bude malé kupátko. Přestože se od vozů čím dál více vyžaduje hlavně účelnost, ani vyloženě sportovně laděné modely nejsou odepsané. Vydali jsme se po stopách pětice, kterou poznáme co nevidět. Ať je co obdivovat

Lamborghini Cabrera spyder

Pravděpodobnou podobu nástupce desetiletého Lamborghini Gallardo jsme odhalili v polovině září, ale teď jdeme mnohem dál. Protože je dnes jistá i existence karoserie spyder, můžeme si ji díky počítačové retuši kupé prohlédnout už dnes.

Tvary působí povědomě, přesto se proti gallardu ještě více přiostří. Šestisetkoňový desetiválec 5,2 l má vyhovět zájemcům o pohon zadních kol i 4x4. Proti kupé se však spyder o dva roky opozdí – poznat jej máme až v sezoně 2016.

 Mercedes-Benz C 63 AMG

Prototypy nového Mercedesu třídy C v různé fázi kamufláže potkáváme na testovacích tratích už několik let, s blížícím se datem premiéry se však v provozu pohybuje stále více provedení. Nyní došlo na samotný vrchol C 63 AMG. Pod tímto označením si řidiči opět vychutnají burácení extrémně silného zážehového osmiválce. Ten mají dopovat hned dvě turbodmychadla.

Přestože běžné verze příští třídy C vídáme s minimem maskování, design provedení od AMG ctí nejvyšší stupeň utajení. I tak si nelze nevšimnout detailů jako v nárazníku zapuštěné čtveřice koncovek výfuku.

Honda Civic Type-R

Sotva se ve Frankfurtu ofi ciálně představilo historicky teprve druhé kombi řady Honda Civic, už je jasno o dalších plánech. V Německu se nám podařilo ulovit lehce zahalený sportovní model Type-R. Po pečlivém prohlédnutí fotky zamrzí, že se zřejmě nadobro rozloučíme s třídveřovou verzí. Vždyť pod pojmem Honda Civic si 99 % procent motoristických fandů automaticky představí buď sedan, nebo právě ostrý třídveřový hatchback, nejlépe provedení CR-X… Přesto bude stát Type-R za to – přeplňovaný dvoulitr má v roce 2015 vyvinout minimálně 210 kW. Prototypy se testují na německém Nürburgringu.

Renault Alpine

Legendární značka Alpine se vrací! Comeback ikony úzce spjaté s Renaultem se bude konat za dva roky modelem vyvinutým ve spolupráci s malosériovou automobilkou Caterham. Na velké sporťáky typu A310 však zapomeňte, malý dvoudveřový vůz chce soupeřit s Porsche Boxster/Cayman nebo Audi TT.

Motorem bude každopádně přeplňovaný čtyřválec, aktuálně se prý rozhoduje mezi kubaturami 1,6 nebo 2,0 l. Jeden z prvních prototypů v rámci kamufl áže nese karoserii Lotusu Elise. Cena základní verze malého alpine má začínat na 1,5 milionu korun.

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
41 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851