Test zimních pneumatik: Každá osmá neuspěla
Z dvaatřiceti testovaných pneumatik vyřadil německý autoklub hned čtyři. Na mokré vozovce s nimi totiž nezabrzdíte.
(více v čísle 42/13)Jsou nároky německého a rakouského autoklubu ADAC a ÖAMTC tak vysoké, nebo výrobci rok od roku víc šidí své zboží? Při pohledu na tabulku hodnocení zimních pneumatik pro sezonu 2013/2014 totiž není moc důvodů k radosti. Na výborné hodnocení nedosáhl ani jeden ze zkoušených produktů - stejně jako loni. Zato se čtyři propadly až na úplné dno.
Zajímavostí je, že ani koupě pneumatiky v prémiovém rozměru 225/45 R17H neznamená, že si kupujete bezpečnost. Přestože ceny za kus startují na částce kolem 2500 Kč, s pneumatikami Interstate nebo Sailun riskujete nehodu. Pro všechny kousky, které propadly, platí jedno společné – zatímco ve spotřebě paliva či schopnosti odolat běžnému opotřebení vynikají díky tvrdší směsi, na mokré vozovce velmi špatně brzdí.
Událo se však jedno překvapení, když pneumatiky Champiro GT Radial v rozměru 185/65 R15T porazily známější značky jako Hankook, Kleber nebo Falken.
Pro všechny testované zimní pláště platí vyšší hlučnost. Na lepší než dobrou známku se tak vytáhly jen jediné dva. A sice Continental a Firestone v rozměru 18/5/60 R15T.
Ještě připomínáme, že systém hodnocení obou autoklubů je velmi striktní – jakmile pneumatiky v jediné disciplíně dostanou hodnocení „nedostatečné“, už se nikdy nemohou přehoupnout o kategorii víc, přestože v jiné disciplíně vynikají. Platí to samozřejmě i pro další známky. Takže když Nexen Eurowin 600 v rozměr 185/60 R15 T dostal známku 3,6 za chování na sněhu, nemohly už dostat celkovou lepší než „nedostatečnou“.
Výsledky testovaných pneumatik najdete v tištěné verzi Světa motorů č. 42. Časopis je možné objednat přímo z těchto stránek.