Volkswagen Polo VI: Z puberťáka dospělákem
Více než čtyřicetiletá historie a přes 14 milionů prodaných kusů řadí Volkswagen Polo ke špičce segmentu malých vozů. Novou generaci jsme si poprvé prohlédli v Berlíně.
(více v čísle 26/17)Polo je hned po golfu druhým nejdůležitějším modelem značky Volkswagen, přesto to na českém trhu nemá jednoduché. Patří sice mezi největší prodejní tahouny segmentu malých vozů, musí se však mít na pozoru před Fordem Fiesta, Škodou Fabia, Hyundaiem i20 nebo Renaultem Clio. To se ale může s nástupem šesté generace rychle změnit. Je tady totiž pro ty, kterým připadá golf moc drahý, ale požadují jeho nejmodernější technologie.
Modulární platforma MQB A0, kterou jako první dostal nový Seat Ibiza, umožnila obrovský nárůst vnějších rozměrů. Šestá generace pola je o 81 milimetrů delší a o 69 milimetrů širší než předchůdce, rozvor náprav narostl o 94 milimetrů a výrazně se zvětšil také zavazadelník – z 280 na 351 litrů. Maximální hodnotu výrobce neudal.
Navzdory výrazným bočním liniím táhnoucím se od předních blatníků až k zadním svítilnám zůstává polo v zásadě konzervativní, vedle standardních výbavových linií se však dočkáme i ostřejšího provedení R-Line, mladického Beats a nechybí ani výkonná varianta GTI. Právě u ní je jasně znát nová vlna upsizingu. Motor 1.8 TSI se 141 kW totiž vyměnil za 2.0 TSI se 147 kW.
Nárůst rozměrů karoserie je nejvíce patrný uvnitř. Dosud bylo polo typickým městským hatchbackem, novinku se však nebojíme pasovat do role rodinného auta. Vpředu se sedí příjemně nízko, v loktech máte téměř tolik místa jako v golfu a nad hlavou zbývalo 190 centimetrů vysokému redaktorovi zhruba 10 centimetrů. Delší rozvor se projevuje hlavně vzadu – čtyři centimetry do kontaktu kolen s opěradly předních sedadel přijdou vhod na dlouhých cestách, prostor nad hlavou opět uspokojí i dlouhány.
S větším modelem Golf spojuje polo také nejmodernější palubní technika. Dotykový displej infotainmentu dostal v nejvyšší specifi kaci úhlopříčku velikosti osmi palců a nechybí mu klasická tlačítka pro ovládání hlasitosti ani rolování v seznamu položek. Poprvé v segmentu se objevuje skvěle čitelný digitální přístrojový štít s možností zobrazení mapy navigace. Najdete zde rovněž indukční nabíječku telefonů nebo oblíbená rozhraní MirrorLink, Android Auto a Apple CarPlay. Volkswagen v Berlíně zveřejnil také základní cenu pola, bohužel pouze německou. Činí 12 975 eur, v přepočtu necelých 340 000 Kč. České ceny budou odtajněny začátkem září, uvedení na trh je plánováno na listopad. S třídveřovou karoserií se nepočítá, stejně jako s provedením Cross. Jeho místo zaujme připravovaný crossover T-Cross.