Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

18. 12. 2017

Mitsubishi Eclipse Cross: Když nesnášíte konfekci

Mitsubishi Eclipse Cross

Fotogalerie

9 fotografií

Eclipse Cross se jedním dechem odvolává na historii Mitsubishi a současně ohlašuje příchod nové doby. Konkurent Škody Karoq vyčnívá designem, na který nelze nemít názor.

(více v čísle 49/17)

Nebývá zvykem, abychom dvakrát vydávali jízdní dojmy ze stejného auta. Za volantem Mitsubishi Eclipse Cross přitom nesedíme poprvé. Už jsme se v něm svezli na začátku prázdnin a dojmy vyšly v čísle 26. Po půlroce jezdíme zase v Barceloně, opět po stejné trase, a ještě ke všemu totožně vyhlížejícími auty. Není to déjà vu?

Jenže zatímco tehdy jsme jezdili předsériovými kousky, teď už sedíme za volanty produkčních vozů. Stejné jsou už na lodi z Japonska do Evropy, aby od ledna v první várce zamířily k zákazníkům. Můžeme si tak dovolit srovnání, co si vzal výrobce k srdci, a kde naopak nechal všechno při starém. Český importér nám navíc prozradil odlišnosti pro domácí trh a cenovou politiku.

Uprostřed, přitom na roveň

Mitsubishi na Eclipse Cross hodně sází. Startuje totiž generační obměnu celé řady SUV. Výrobce ho posadil někam mezi ASX a outlander. I proto zůstanou všechny tři vozy na trhu po boku. Až dva starší dožijí, nahradí je modely vycházející z Eclipse Cross. ASX tak zůstane nadále nejlevnější vstupenkou, outlander zase reprezentuje důstojný koráb pro sedm cestujících.

Čalounění střechy je nad hlavou vyboulené, i díky tomu si dozadu sedne pasažér přes 180 cm
Čalounění střechy je nad hlavou vyboulené, i díky tomu si dozadu sedne pasažér přes 180 cm
Autor: Svět motorů

Eclipse spadá někam mezi ně – i proporčně měří o 11 cm víc než ASX a o 29 cm méně než outlander. Zajímavostí přitom je, že jde pouze o kouzla s převisy karoserie – všechna tři auta mají na chlup stejný rozvor 2670 mm. Díky podvozku z outlanderu (McPherson + multilink) je nasnadě brzký příchod plug-in hybridního modelu PHEV. Mitsubishi potvrzuje, že v rámci aliance s Renaultem a Nissanem má za úkol právě tento směr. Však už na leden ohlásilo představení hybridu, který má definovat nové standardy.

My jsme je spatřili už nyní v infotainmentu – ten je u mitsubishi poprvé ovládán dotykovou ploškou vedle řadicí páky. Pracuje intuitivně a dobře se ovládá. Navigaci ovšem budete hledat i přes její tlačítko na obrazovce marně – funguje totiž na principu zrcadlení z mobilu. Podle průzkumů Mitsubishi vlastní 65 % Evropanů smartphone, který jako první věc po nástupu do auta hned propojí.

Štramák si žádá fištrona

Od účelového designu se Mitsubishi přesunulo k rafi novaným detailům podle současných trendů. Silueta Eclipse Cross proto nepřipomíná hranaté krabice prvních SUV, ale spíš kupé na vysokých nohách. Ostře řezané linky na dveřích začínají a končí, rozevlátá záď s prolamovaným oknem už je pak vyloženě věcí osobního vkusu.

Osobně jsme dost zvědavi na vzhled bez panoramatického střešního okna. V ČR se údajně nabízet nebude, místo něj dostane plechová střecha vlnky nad hlavami cestujících. Ti na tom vydělají větším prostorem vzadu, kde je kvůli svažitému čalounění místa tak akorát.

Auru luxusního zboží podporuje červený perleťový lak, který bude stát dvakrát tolik než metalíza a vyžádá si speciální opravářské postupy. Tvoří ho šest vrstev od stříbrné s pigmentem po červený lak s perletí. Naživo bychom o přínosu diskutovali, ale asi to dává větší smysl než matný odstín Audi R8 za 200 000 korun.

Výbava místo ceny

Eclipse Cross bude v ČR startovat na 549 650 Kč za verzi 1.5 Turbo/120 kW s pohonem předních kol a manuálním šestikvaltem. Nejvíc by se u nás měla prodávat právě tato kombinace v bohatší výbavě Intense za 599 650 Kč.

Zatímco u českých zákazníků ruční řazení stále vede, podle průzkumů Mitsubishi chce automat 72 % evropských kupců SUV. Proto se u vznětové varianty 2.2 Di-D/110 kW vůbec s manuální převodovkou nepočítá. Dostane planetový automat Aisin s osmi stupni. CVT by takový příval točivého momentu nejspíš neustálo – zatímco benzin dává 250 Nm, diesel dosahuje 400 Nm (původně 360 Nm).

Jméno Eclipse (anglicky zatmění) odkazuje na dostihového koně, potažmo sportovní model Mitsubishi z 90. let, který si získal značnou popularitu hlavně v USA. Možná si vybavíte jeho druhou, zakulacenou sérii z fi lmů Rychle a zběsile a různých herních simulátorů. Jenže co to má společného s SUV? Prý svažitou střechu a sportovní vzhled. Co je normálním majitelům asi fuk, to vyvolává vášně mezi fandy kultovního modelu, kteří teď dávají najevo svou nelibost.
Jméno Eclipse (anglicky zatmění) odkazuje na dostihového koně, potažmo sportovní model Mitsubishi z 90. let, který si získal značnou popularitu hlavně v USA. Možná si vybavíte jeho druhou, zakulacenou sérii z fi lmů Rychle a zběsile a různých herních simulátorů. Jenže co to má společného s SUV? Prý svažitou střechu a sportovní vzhled. Co je normálním majitelům asi fuk, to vyvolává vášně mezi fandy kultovního modelu, kteří teď dávají najevo svou nelibost.
Autor: Svět motorů

Bohužel jsme se ani tentokrát s naftou nesvezli, protože přijde na trh až v září. Dokonce ani nejsou známy dynamické hodnoty. Čekala nás pouze verze 1.5 Turbo 4WD CVT, která je při klidném používání velmi příjemná. Vůz se rozjíždí bez cukání nebo nadměrného vytáčení motoru. Až ve stoupáních za Barcelonou se potvrdila principiální potíž variátoru, který nechává agregát do kopce řvát. Nový benzinový turbomotor 1499 cm3 má prý sice plochou křivkou točivého momentu, ale pořádný výkon nabídne až nahoře. Není tak divu, že jsme při testovací jízdě v hustém městském provozu a na dálnici naměřili průměr 9 litrů benzinu. Krátce jsme vyzkoušeli i ekorežim. Ale jen do doby, než nás omrzel intenzivní pocit podobný zatažené ruční brzdě.

Už při prvním svezení v červnu jsme kladně hodnotili komfortní podvozek. Bohužel musíme opět ubrat z nadšení kvůli dupání na příčných nerovnostech. Tady si vývojáři nevzali k srdci připomínky z testování předsériových vozů. A bohužel zůstal i aerodynamický hluk na palubě. Jenže jsme se při dlouhé jízdě po dálnici nedokázali shodnout, zda jde svist od masivních zrcátek, nebo střešních podélníků.

Eclipse Cross působí dojmem poctivého nováčka, který bude třeba domácí Škodě Karoq důstojným konkurentem. Mimochodem dovozce by uměl nabídnout osekanou výbavu za 499 990 Kč. Ale nebude, protože by pak Eclipse Cross konkuroval ASX. Navíc se základní holátka dobře vyjímají v reklamách „cena od“, ale nikdo je nekupuje.

Mitsubishi Eclipse Cross
Mitsubishi Eclipse Cross
Autor: Svět motorů

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
49 / 2017Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!

Předplatné

Objednejte si roční předplatné Světa motorů včetně speciálů a získáte KÁVOVAR TCHIBO!

Výhody předplatného:

  • Roční předplatné jen za cenu 1170 Kč
  • Ušetříte 186 Kč
  • Přístup do elektronického archivu časopisu
  • Časopis přímo do vaší schránky
Objednat
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851