REPORTÁŽ: Jezdili jsme pivním autobusem | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

8. 11. 2019

REPORTÁŽ: Jezdili jsme pivním autobusem

REPORTÁŽ: Jezdili jsme pivním busem

Fotogalerie

4 fotografie

Zákaz pivních kol v centru Prahy neznamená, že končí možnost popíjení pěnivého moku na palubě vozidla. Vyzkoušeli jsme miniautobus, kde si při jízdě můžete bez problému zavdat. Jen za volant vás nepustí.

(více v čísle 45/19)

Na parkovišti u pražského Masarykova nádraží ve společnosti dvou pivních kol (o cestě jedním z nich jsme psali v reportáži v SM 36/2018) odpočívá černý šestikolový minibus s bílými polepy BeerBus. Přes kouřová skla není dovnitř příliš vidět, u předních vstupních dveří však poznáváme charakteristické tvary výčepního pultu. Nemůže jít o omyl, opravdu je to vozidlo, na jehož palubě se čepuje český národní nápoj. „Je to naše odpověď na faktický zákaz pivních kol v centru města,“ říká provozovatel pivního autobusu Jakub Jindra.

Letišťák v ulicích Prahy

Jak nápad zavést linku po pamětihodnostech hlavního města vlastně vznikl? „Vnímali jsme negativní postoj veřejnosti vůči pivnímu kolu a přišli s alternativou minimalizující možné výhrady. BeerBus nijak nezpomaluje dopravu ani nezpůsobuje hluk či pohoršení v ulicích,“ vypráví Jindra. „Busík má totiž zatmavená skla a výměnu vzduchu si řídí klimatizace, ve vozidle totiž nejsou otevíratelná okna,“ dodává náš průvodce. Pivní bus, který pojme až třináct pasažérů plus posádku – řidiče a hostesku, si Jindra vyhlédl v zahraničí. Volkswagen T5 Kutsenits sloužil předtím v Německu jako letištní a městský miniautobus. Po úpravách a modernizaci interiéru se proměnil ve vozidlo pro občerstvení cestujících, dozvídáme se, když usedáme na nové červené čalouněné sedačky ke stolku s typickými otvory pro nápoje. Protože se v ulicích metropole pivní vozidlo pohybuje běžnou cestovní rychlostí, nijak neobtěžuje hlukem ani nepřístojnostmi. Výhrady proti chování pasažérů nejsou ani při jejich procházkách na Hradě. „Než dojedou na první zastávku na Hradčanském náměstí, zvládnou i při velké žízni tak půllitr, takže opilecké excesy jsme řešit nemuseli,“ uzavírá Jindra. Ostatně policisté ani strážníci je prý za půl roku nezastavili.

Kontroly? Jistě!

BeerBus se sice ulicemi města pohybuje teprve šest měsíců, především o víkendech, ovšem došlo už i na kontroly. Přišly dvě v jeden den a bez ohlášení – inspektory zajímala jak hygiena, tak technický stav. Vozidlo má čerstvou nálepku technické prohlídky, navíc je homologováno jako bus MHD, takže z jízdního hlediska není s ničím problém. A protože vnitřní uspořádání lavic odpovídá původnímu účelu, nebyly na nich potřeba ani bezpečnostní pásy. „Jediné výhrady byly od hygieniků. Směřovaly k tomu, že nebyly vyvěšeny alergeny a chyběly nám nálepky zákazu kouření,“ usmívá se Jindra.

VW T5 Kutsenits City IV

Motor vznětový pětiválec, zdvihový objem 2461 cm3 Maximální výkon 100 kW při 3500 min-1 Převodovka automatická Nejvyšší rychlost 99 km/h Délka x šířka x výška 7000 x 2000 x 2400 mm Provozní hmotnost 2800 kg Nejvyšší povolená hmotnost 5000 kg

Podmínky provozu

◗ Řídit pivní bus můžete s oprávněním skupiny D, profesním průkazem pro tuto skupinu a dopravně-psychologickým vyšetřením ne starším 5 let.

◗ Za volantem BeerBusu schváleného jako autobus MHD sice nesmíte vyjet mimo město, v jeho ulicích ale můžete zamířit kamkoli, kde je povolen vjezd.

◗ Protože pivní bus nedosahuje délky 8 metrů ani hmotnosti nad 6 tun, nepotřebuje ani speciální povolení pro vjezd do Prahy 1.

◗ Ve vozidle je standardně namontován elektronický tachograf, řidič dodržuje bezpečnostní přestávky.

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
45 / 2019Objednat čísloDalší články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851