Velká cena Aragonie: Nebezpečný? | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Velká cena Aragonie: Nebezpečný?

GP Portugalska silničních motocyklů

Ve španělské Aragonii vyhrál letos pošesté vedoucí jezdec MotoGP Marc Marquez. Jeho agresivní způsob jízdy se však stal předmětem diskusí.

(více v čísle 41/13)

V šestém kole závodu MotoGP se pozdější vítěz pokusil o překonání týmového kolegy Daniho Pedrosy, o kterého lehce zavadil. Následující zatáčku projel širším obloukem, zatímco jeho soupeř dostal po přidání plynu highsider (smyk zadního kola) a vyletěl obloukem ze sedla. Pád přestál bez následků.

Inženýři továrního týmu Honda po závodě tvrdili, že při kontaktu motocyklů došlo k poškození snímače otáček zadního kola Pedrosova stroje. „Řízení trakce tak přestalo fungovat, a proto Dani havaroval,“ vysvětloval Livio Suppo, ředitel továrního týmu Honda.

Když se přetrhne kabel…

Marquez se na tiskové konferenci nevyhýbal debatě o klíčovém momentu závodu. „Ve chvíli, kdy jsem se pokusil Daniho předjet, jsem byl trochu delší při brzdění. Navíc se mi zvedlo přední kolo. Motocykl lehce zavadil o jeho stroj, ale nevím, zda to zaznamenal. Po protnutí cíle mi v týmu řekli, že jsem kontaktem způsobil přetržení kabelu od řízení trakce. Za to se omlouvám, protože něco takového je hodně neobvyklé. Hlavně že je Dani v pořádku,“ popsal vítěz situaci tak, jak ji vnímal.

Svůj pohled sdělil také incidentem poškozený Dani Pedrosa. „Cítil jsem lehký kontakt, ale moje pozornost byla upřena na průjezd zatáčky tak, abych neztratil čas na Jorgeho (Lorenza), který jel přede mnou. Jakmile jsem však na výjezdu přidal plyn, bylo mi jasné, že je zle. V boxu mi později řekli, že po kontaktu s Markem přestala fungovat kontrola trakce, což zapříčinilo můj pád,“ sdělil ofi ciálnímu serveru MotoGP.com španělský jezdec, jenž v den závodu slavil 28. narozeniny.

Hanika dostal odměnu za výhru

Nejviditelnějším Čechem v Aragonu byl Karel Hanika, letošní vítěz juniorského seriálu Red Bull Rookies Cup (RBRC), který se koná v rámci vybraných podniků mistrovství světa.

O víkendu vyhrál jeden závod, v následujícím ho z vedoucí pozice vyřadila technická závada – bohužel druhá ve třetím podniku v průběhu dvou týdnů!

Na Hanikově suverénním vítězství v celém seriálu to však nic nezměnilo. Byl za něj odměněn smlouvou do mistrovství světa třídy Moto3 v týmu KTM Ajo, jehož jezdci získali v posledních pěti letech tři tituly a letos sahají po dalším.

„Bylo mi řečeno, že je to odměna za to, co jsem předváděl. Dařilo se mi vyhrávat kvalifi kace a závody, navíc nepřišly žádné chyby,“ shrnul Hanika své letošní působení v RBRC. Z deseti dokončených podniků jich vyhrál sedm a třikrát skončil na druhém místě.

Brož měl nakročeno

V hlavních objemových třídách vyšli Češi bohužel naprázdno. V kubatuře Moto3 se Jakubu Kornfeilovi podařil desátý kvalifi kační čas, ale v závodě při nájezdu do třetího okruhu spadl. „Během prvního kola jsem prohospodařil čtyři pozice, musím být příště razantnější jako při motokrosu,“ prohlásil po skončení. „Podle dat bylo kolo stejně jako v předchozích okruzích zabrzděno a ani asfalt nebyl špinavý. Kdybych spadl kvůli vlastní chybě, přiznal bych to. Štve mě, že jsme na to nepřišli. Už se těším, až budu mít v Malajsii nový motor,“ dodal.

V MotoGP skončil Lukáš Pešek (Came IodaProject Racing) devatenáctý. Ve stejné třídě se objevil poprvé italský jezdec Luca Scassa. Ve třiceti debutoval ve světovém šampionátu v MotoGP, když v českém týmu Cardion AB Motoracing nahradil Karla Abrahama, čekajícího na operaci levého ramene. „V první zatáčce po startu se přede mnou srazili Laverty s Petruccim a při vyhýbání se jsem ztratil dvanáct patnáct sekund. Mám namožené levé rameno a už se nemohu dočkat dalších závodů,“ prohlásil Scassa. Má důvody k optimismu, protože tým s ním počítá pro zbývající čtyři podniky sezony. Letos startoval v mistrovství světa supersportů v české ekipě Kawasaki Ponyexpres Intermoto.

Nejblíže k bodům měl český tým Montáže Brož, který ve třídě Moto2 nasazuje Gina Reu. Britský závodník dojel na sedmnáctém místě, pouhých 0,384 sekundy od prvního bodu. „Ukazuje se, že jdeme správnou cestou a tým se více sehrává. Do posledního závodu ve Valencii se pokusíme vylepšit motocykl, protože je stále patrné, kolik ztrácíme na stálé účastníky šampionátu,“ uvedl majitel týmu Jiří Brož.

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
41 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851