Komentář k francouzské rallye: Korunovace | SvetMotoru.cz
Svět Motorů

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

Komentář k francouzské rallye: Korunovace

Tohle jsou noví mistři světa, vpravo Sebastien Ogier a jeho navigátor Julien Ingrassia

Fotogalerie

3 fotografie

Světová rallye má nového krále. Ve Francii vyhrál Sebastien Ogier a stal se mistrem světa. Odcházející šampion Loeb ani Čech Martin Prokop soutěž nedokončili.

(více v čísle 42/13)

Francouzská rallye začala ve Štrasburku rychlostní zkouškou nazvanou Power Stage. Jedná se o vybraný měřený úsek na každé soutěži MS, na kterém dostanou první tři jezdci bonusový bodový příděl (3-2-1).

Musel zkrotit emoce

A právě na této erzetě, která soutěž otevírala, začal tovární pilot Volkswagenu Ogier třetím místem. Získaný bod mu zajistil titul mistra světa. Loeb vládl rallye nepřetržitě devět let od roku 2004 a nyní ho střídá jiný Sebastien – a také z Francie.

„Nebylo snadné vrátit se zpátky do soutěže po silných emocích, kdy bylo jasné, že máme titul. Od osmé zkoušky jsme však začali tvrdě tlačit na soupeře. A co může být krásnějšího než vyhrát před francouzskými diváky,“ vyznával se Ogier z prvních dojmů poté, co pokropil přihlížející sprškou šampaňského.

Loeb: havárie. Prokop: závěs kola

Samotná rallye byla hodně napínavá, vždyť v jejím průběhu se vystřídalo ve vedení pět jezdců. Ještě po sobotě večer, kdy nejlepší odjeli 2 hodiny a 19 minut (8340 sekund) v ostrém tempu na rychlostních zkouškách, dělilo první čtyři v pořadí pouhých pět sekund!

Na začátku posledního dne však havaroval Loeb (Citroën). Svou 168. a poslední soutěž mistrovství světa nedokončil poté, co jeho vůz zůstal na střeše mimo trať. Pikantní je, že cíl Francouzské rallye byl ve městě Hagenau. Právě tam se totiž narodil odstupující šampion Loeb, kterého Ogier vystřídal na trůnu světové rallye. A dokázal to stylově. V erzetě, kde Loeb havaroval, se totiž dostal do vedení a udržel ho do cíle.

Rallye bohužel předčasně skončila pro Martina Prokopa, když mu při dobrzdění před zatáčkou odešlo zavěšení přední nápravy Fordu Fiesta WRC. „První den nás potkaly dvě těžké krizovky, ale postupně se nám dařilo najít nastavení, s kterým jsme si rozuměli. Pak však přišla závada, která nebyla velká, ale na místě ji bohužel nešlo opravit. Ovšem v posledních letošních podnicích v Katalánsku a Walesu se uvidíme na cílové rampě,“ prohlásil Prokop.

Výsledky najdete v tištěném vydání.

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
42 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF


Přihlásit se / Zaregistrovat se
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Po přihlášení pokračujte zde!

Zapomněli jste heslo?
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851