ME cestovních automobilů: Král Petr | SvetMotoru.cz
Svět Motorů
Vstup pro předplatitele
Zapomněli jste heslo?

Nejčtenější a nejprodávanější
motoristický časopis

ME cestovních automobilů: Král Petr

Michal Matějovský

Fotogalerie

3 fotografie

Česká republika má historicky prvního mistra Evropy v závodech cestovních automobilů. Postaral se o to Petr Fulín, vítěz závěrečného podniku seriálu v Brně.

(více v čísle 42/13)

Druhý český jezdec Michal Matějovský skončil celkově pátý. Společně s Petrem Fulínem dodali českému úspěchu ještě zářivější podobu, když společně vyhráli Pohár národů.

Oběma závodníkům, kteří letos startovali s vozy BMW 320si v týmu Křenek Motorsport, tleskalo první víkend v říjnu na Masarykově okruhu šestnáct tisíc diváků.

Vzal býka za rohy

Bodová matematika hovořila před první z dvojice závodních jízd jasně: Petr Fulín musí dojet na jakémkoliv místě před Slovákem Homolou a má jistý titul.

Když seděl český reprezentant ve voze a čekal na odjezd do zaváděcího kola, které přivedlo vozy k letmému startu, usmíval se. „Nejsem nervózní. S trochou napětí však přemýšlím o všem, co by se mohlo stát. Pokud se mi podaří start, situaci ustojím,“ tvrdil Petr ve chvíli, kdy si nasazoval nehořlavou kuklu a na ni přilbu.

Ostřílený Čech dodržel slovo. Na nic nečekal, a jak se lidově říká, vzal býka za rohy. Hned od startu soupeřům s přehledem odjel a deset minut před polednem 6. října vyšperkoval dějiny českého motoristického sportu titulem mistra Evropy!

Když přijel do boxů, nebouchaly zátky od šampaňského, protože za hodinu startoval druhý závod. Přesto si emoce našly cestu. „Jó! Ty bláho, povedlo se to,“ smál se a nasadil si klobouček, kterým je léta pověstný.

Podle sportovních řádů startuje do druhé jízdy prvních osm z předchozího závodu v opačném pořadí. Fulín však jel po startu z osmé pozice již v druhém kole první a s naprostým přehledem znovu vyhrál. „Promiň, jestli jsem moc Král Petr riskoval. Byl tam jednou menší kontakt, ale chtěl jsem si to užít a pořádně si zazávodit,“ omlouval se v cíli Josefu Křenkovi, majiteli týmu.

Šéf však situaci zvládl s úsměvem. „Pořád vstřebávám radost a myslím si, že mi to ještě nějakou dobu potrvá. Máme za sebou výbornou sezonu, kdy jsme měli nejlepší jezdce, auto a mechaniky. Všichni si zaslouží pořádně užít výsledek, který se možná jen tak někomu nepodaří zopakovat,“ glosoval Křenek významný tuzemský motoristický úspěch.

Michal bojoval

Z páté příčky ztrácel Michal Matějovský před startem v Brně na třetí místo sedm bodů, byl však odhodlaný zaútočit na bronz. První krok se mu povedl již ve vyhraném kvalifikačním tréninku, ale byl penalizován ztrátou tří míst za to, že v průběhu tréninku přehlédl signalizaci sportovních komisařů a nedorazil k převážení auta a jezdce. Musel začínat ze druhé řady, nepřišel však o tříbodový bonus za nejrychlejší čas z kvalifikace. Ze sedmi bodů ztráty tak zůstaly čtyři. A při propočítávání cesty za třetím místem bylo jasné, že musí zvládnout obě jízdy před Srbem Dušanem Borkovicem…

Z úvodní zatáčky prvního závodu vyjížděl Matějovský čtvrtý. Srbští mechanici si při pohledu na obrazovky na boxové zídce s vytřeštěnýma očima kousali nervozitou nehty, když viděli ohrožení svého miláčka.

Čech dvakrát naznačil útok, než opravdu udeřil, ale Borkovic se vzápětí na třetí pozici vrátil. V dalším okruhu to Michal zkusil znovu. Už to vypadalo, že mu snaha vyjde. Náhle se však vůz smýkl a pomalu neodvolatelně sklouzl do štěrkové zóny vedle trati, kde zůstal stát.

Ještě než skončil závod, objevil se v boxech smutný jezdec. „Bohužel se auto dostalo zadním kolem mimo čistou stopu a už se s tím nedalo nic dělat. Mrzí mě, že to nevyšlo, ale nemohl jsem jen tak čekat,“ líčil Michal rozhodující okamžik.

Do druhé jízdy startoval ze sedmadvacátého místa a v cíli byl klasifikován jako devátý. „Bylo to místy docela akční, protože někteří soupeři kličkovali jak zajíci,“ uvedl Matějovský. Na první pohled vyrovnaný se situací, přesto bylo znát, že myslel na lepší výsledek.

Půjdou dál a výš?

Ve světle oslav je možná brzy přemýšlet o tom, co oba úspěšné Čechy čeká příští rok. „Mým cílem je samozřejmě WTCC, tedy mistrovství světa, ale to je po všech stránkách náročná záležitost. Možností se nabízí více. Musíme to pečlivě probrat s Josefem Křenkem,“ říká Fulín, který jel evropský šampionát druhým rokem.

Jeho týmový kolega Michal Matějovský má za sebou první sezonu v seriálu. „Na rozhodnutí je ještě brzy, ale tohle závodění mě hodně zaujalo. Nebylo by na škodu zaútočit příští rok na medailové pozice,“ dodal Matějovský.

Výsledky najdete v tištěném vydání.

 

Vyšlo v časopisu

Svět motorů
42 / 2013 Objednat číslo Další články z čísla
Sdílej na facebooku
 

Archiv PDF

Zaregistrujte se zdarma
Vstup do archivu používá nový, uživatelsky vylepšený systém přihlášení. Pro vstup do archivu potřebujete jednotný účet platný pro všechny weby vydavatelství CZECH NEWS CENTER a.s.Pokračujte zde!
 
 

Redakce

Adresa: Komunardů 1584/42, 170 00 Praha 7
Email: svet.motoru@cncenter.cz
Telefon: 225 977 851